106 év után adta be a derekát a dízelspecialista Cummins, elkészítette első benzinmotorját

Egyszerűbb kipufogógáz-utókezelés miatt jobb a megbízhatósága a B6.7 Octane nevű benzinmotornak, mint a hasonló dízelnek. A vetélytársak benzinmotorjainál 10 százalékkal alacsonyabb fogyasztást ígérnek.

2025. 03. 16. 11:22
Fotó: Cummins
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
 

Az 1919-ben alapított Cummins dízelspecialistának számít, azonban az előírások által megkövetelt kipufogógázutókezelő-rendszerek miatt egyre több a probléma az ilyen erőforrásokkal, ezért most elkészítették az első, benzinnel – az USA-ban kapható 87 oktános ólommentes is elég neki – üzemelő erőforrását, a B6.7 Octane nevű blokkot. Alapvetően a B6.7-es dízelre épül a közvetlen benzinbefecskendezéses (350 bar), hengerenként négyszelepes turbós soros hathengeres, ami 200 LE/813 Nm, 220 LE/813 Nm, 260 LE/813 Nm és 300 LE/895 Nm teljesítménnyel készül. A maximális nyomatékot pár száz fordulattal magasabban adja le a benzinmotor, mint a 6,7 literes turbódízel, ami 200 LE/813 Nm, 220 LE/813 Nm és 300 LE/895 Nm teljesítménnyel készül. A lényeg, hogy egyszerű hármas hatású katalizátort használ a B6.7 Octane, nincs részecskeszűrő és AdBlue rendszer a fedélzeten, ami jelentősen leegyszerűsíti a felépítést és a karbantartást. A Kenworth már bejelentette, hogy a T–180–T480 modelljeinél elérhetővé teszi a benzinmotort.
 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.