
Még 2023 nyarán jöttek az első hírek a Telo startuppal kapcsolatban, aki a Mini Cooper alapterületén a Toyota Tacomával (a Hiluxnál arasznyival hosszabb észak-amerikai pickup) egyező méretű rakteret kínáló pickupot álmodott meg. Most készültek el az első működőképes prototípussal, és a tervek szerint 2026-ban a sorozatgyártást is elindítják.

A többi hasonló startuphoz képest annyi előnye van a Telo-nak, hogy annak támogatói között ott van Martin Eberhard és Marc Tarpenning, akik a Tesla Motors alapítói voltak, és Andy Palmer a Nissan és Aston Martin korábbi vezetője, ők mindannyian kellő tapasztalattal rendelkeznek az autóiparban. Talán ennek köszönhető, hogy a Telo MT1-es pickupnál a lehető legtöbb piacon (beszállító) elérhető alkatrészt használják, és reálisak az elvárások: évi 5000 autós értékesítéssel már nyereséges lesz a működés; 2023 júniusa óta 4250 előrendelést gyűjtöttek.

Az alapkivitel hátsókerékhajtású (300 LE), opciós (4000 dollár) a 2 hajtómotoros (500 LE) összkerékhajtás, a normál akkumulátor mellett választható nagy hatótávolságú változat (4000 dollár, 106 kWh kapacitás), az indulóár 42 000 dollár, amivel a már említett Toyota Tacoma (32-64 ezer dollár) szintjén mozog. Az elmúlt másfél év alatt annyi változás történt, hogy együttműködést kezdtek egy másik startuppal, amely a tetőre illetve a platófedélre szerelt napelemekkel javítaná a hatékonyságot.