A kaliforniai villanyautó-gyártó a benzinmotorra szavaz

A Karma Automotive villanyautó bejelentett típusai hatótávnövelővel kerülnek sorozatgyártásba, köztük lesz a most bemutatott Amaris kupé.

2025. 03. 28. 16:10
Fotó: Karma Automotive
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Forrás: Karma Automotive

Henrik Fisker egyik autógyártó-próbálkozásából lett a Karma Automotive, amely folytatta a hatótávnövelős Revero gyártását, majd egy évvel ezelőtt bejelentették, hogy akkumulátoros-elektromos modellekre váltanak a jövőben. Aztán megváltoztak a vásárlói preferenciák és az észak-amerikai törvényi előírások, úgyhogy a villanyautónak fejlesztett új modellek mind benzines hatótávnövelővel kerülnek sorozatgyártásba, feláras lesz majd az akkumulátoros-elektromos hajtás. Az új modellek közé tartozik majd a márka első kupéja is. A most bemutatott Amaris sorozatgyártását 2026 utolsó negyedévében akarják elindítani. A technikáról csak annyit mondanak, hogy négyhengeres turbómotor hajtja a generátort – aktuálisan a BMW kétliteres turbómotorját használják –, a 0–96 km/óra gyorsulás 3,5 másodperc alatt letudható, a csúcssebesség 265 km/óra lesz. A Karma Amaris árazásával és a műszaki adatokkal később jelentkeznek majd.
 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.