
Joggal merül fel a kérdés: miért adta fel önállóságát a Volkswagen haszonjárművek, miért a Forddal közös az idén 75. születésnapját ünneplő Transporter 7. generációja? A válasz prózai: nem győzték szusszal. Eddig egy autót készítettek minden felhasználásra, most diverzifikáltak, és egyszerre három autót is kínálnak az igényeknek megfelelően. Ott az MQB műszaki alapra épülő Multivan, az MEB alapon megvalósított akkumulátoros-elektromos ID.Buzz és ezek mellett harmadik modellként az alapvetően üzleti felhasználásra készülő Transporter. Arra is logikus a válasz, hogy miért épp a Transportert vitték „házon kívülre": itt alapvetően a centik és a literek számítanak, a két, személyautónak készülő modellnél fontosabb, hogy azok minden porcikája Volkswagen legyen. Apropó volkswagenség: Törökországban saját gyártósoron, a VW minőségellenőrzési rendszerében készülnek a Transporterek, ezek a kikötőkben (a magyar piac esetén ez a szlovén Koper) átesnek még egy extra minőségellenőrzésen. Utóbbi ugyanaz az átvizsgálás, amit a Dél-Afrikából hajón érkező Amarokok esetén is elvégeznek.

A Transit/Tourneo Custom és a Transporter/Caravelle fejlesztése közösen történt, a külső megjelenésnél például a VW igényei voltak a meghatározók – ragaszkodtak a körbefutó, úgynevezett Bulli-vonalhoz –, amelyhez aztán alkalmazkodott a Ford is. A Transporter T7 megjelenését már 2019-ben véglegesítették, és azért csak most dobják piacra, mert a T6.1 egészen mostanáig, az EU GSR2 előírásainak (többek között kiberbiztonsági szabályok és kötelezően előírt vezetőtámogató rendszerek) bevezetéséig gyártható volt, a Fordnak viszont sietnie kellett a generációváltással; persze mindkét partner menetrendjét alaposan felforgatta aztán a koronavírus és az ellátási láncok akadozása. Ennek a késlekedésnek volt áldásos hatása is, a haszonjármű előző generációs VW-kormánykerekén még rendes gombokat találunk, a legújabb (szériában 10.9, opciósan 13 colos képátló) érintőképernyő már elég nagy ahhoz, hogy állandóan elérhetők legyenek a legfontosabb klímafunkciók. Nagyjából ez az az ideális kezelési rendszer, amelyet a legújabb modelleknél el akarnak érni a billenő-kormánykapcsoló száműzésével.