A 2025-ös nyárigumi-tesztjüknél a GTÜ Gesellschaft für Technische Überwachung mbH és az osztrák Auto-, Motor- und Radfahrerbund Österreich (ARBÖ) szakemberei 10 garnitúra 225/45 R18-as méretű, UHP (Ultra High Performance) abroncsot teszteltek, a prémium termékektől a feleannyiba kerülő olcsó alternatívákig.

Kakukktojásként a Continental papíron túra- és nem nagy teljesítményű abroncsnak számító PremiumContact 7-es abroncsát vizsgálták, ami menetbiztonság tekintetében állta a versenyt a papíron is UHP-gumikkal. Sőt! Nedves aszfalton 100 km/órás tempóról 41,8 méter alatt áll meg, amivel ennek van a legrövidebb fékútja, egyébként biztonságos és jól uralható vezethetőségével tűnik ki. A nedves aszfalton mutatott tulajdonságaival egy szinten van a Bridgestone abroncsával, ami egyébként hosszú éveken át egyeduralkodó volt ebben a fejezetben. A Bridgestone abroncsának kicsit hosszabb a fékútja, de még jobb az oldaltartása és a vezethetősége. A harmadik helyen mindössze 1 pont hátránnyal a Goodyear abroncsa következik, a kezelhetőségi pályán ez futotta a legjobb időt és jó a fékhatás is. Ez a három garnitúra kerül az élre, míg a 2 kínai abroncs gyorsan leszakadt.

A legolcsóbb Mastersteel abroncs minden tekintetben a mezőny végén kullog, a fékútja 10,9 méterrel hosszabb a Continental abroncsánál, ami azt jelenti, hogy ahol a prémium-abronccsal szerelt autó már áll, az olcsó gumis még 45 km/órás sebességgel halad. A Triangle abroncsa 52 méteres fékútja is csalódást jelent és nedves körülmények között gyenge, de szárazon még úgy-ahogy megmenti a becsületét.
A Bridgestone, Continental és Goodyear abroncs nedves körülmények közötti remek viselkedését csak kiemeli, hogy a maga nemében jó Michelin és Pirelli abroncsa nem tudja megközelíteni ezek teljesítményét. A Falken, Toyo és Vredestein abroncs érezhetően kisebb tapadást nyújtanak nedves aszfalton, ami jól érzékelhető a hosszabb fékútban; a vízre felúszás (aquaplaning) kategóriában a Vredestein abroncsa a legjobb.

Száraz körülmények között a Goodyear abroncsa ugrik az élre, még extrém helyzetekben is abszolút kifogástalan viselkedést nyújt. Erős fékezésnél, egész jó a gördülési komfortja. Ez utóbbi tekintetében azonban nem éri el a Continental abroncsának szintjét, ami meggyőző teljesítményt nyújt száraz aszfalton is, így a Goodyear mögött lohol. A Michelin száraz körülmények közötti teljesítményével a dobogó harmadik helyére ugrik előre, majd a Pirelli következik, amelynek gördülési ellenállása a legutóbbi módosítást követően javult. A Bridgestone gumija nyújtja a legrövidebb fékutat, és egyébként is sportosan viselkedik, ami nincs jó hatással a komfortra, energiahatékonyság tekintetében kifejezetten rossz. Pontok alapján a Toyo gumija ugyanannyit tud, de az agilitásával és jó köridejével tűnik ki. A Falken és a Vredestein abroncsai átlagos tudásúak.
A vizsgált kínai abroncsok bizonyítják, hogy az olcsóság nem garanciája a gazdaságosságnak. A Mastersteel gumijának alacsony a gördülési ellenállása, de ezt az előnyt az alacsony prognosztizált futás relativizálja. Még gyorsabban kopik a Triangle abroncsa, ami ezért nem nevezhető megfizethetőnek. Mivel mindkét gumi gyenge tapadású, hosszú a fékútjuk és így az utolsó helyekre kerülnek.
