Nagy feneket kerítettek nekik – Farizon V6E és SV bemutató

Borítékolható, hogy senki sem ejti ki angolosan, és így sok derültséget fog még okozni nálunk a Farizon márkanév. Ám a kínai gyártó frissen bevezetett elektromos furgonjai közül az egyik kedvező árával és garanciájával, a másik pedig műszaki színvonalával és óriási rakterével lehet érdekes alternatívája a hagyományos kishaszonjárműveknek.

2025. 03. 07. 10:33
Fotó: Geely Farizon
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szakmai fórumokon, sőt, benzinvérű kocsmai beszélgetéseknél is örökzöld téma a kínai autók térnyerése, egy szegmensről azonban ritkán esik szó: a Made in P.R.C. haszonjárművekről. Márpedig megérkeztek, a kisebb kategóriákba is, itthon például többféle pickup vagy furgon közül választani – utóbbiak sorát gyarapítja a Cenntro Logistar, a BYD ETP3 és a Maxus eDeliver 3. 

Csak jobb oldalra kerül tolóajtó a 3,5 tonnás össztömegű SV-ben, ahol a hiányzó B-oszlop könnyíti a berakodást - de a fülke hátfala természetesen fix  (Fotó: Geely Farizon)

Közös vonásuk, hogy elektromos hajtásúak, ami talán hátránynak tűnhet a dízelek dominálta áruszállítók között, ám az üzemeltetési költségeket és a törvények által is befolyásolt trendeket látva maholnap előnnyé válhat. Nos, e szegmensbe érkezik most a magyar nyelvi környezetben mulatságos nevű Farizon márka, melyet azonban nem árt komolyan venni, mert a Volvo, a Lotus és Smart felett is regnáló, világszinten a legnagyobb gyártók közé tartó Geely konszern terméke. 

Szokatlan forma, versenyképes ár: a V6E

Keskeny a felépítmény, meredek a szélvédő, emiatt kissé esetlen a megjelenése, viszont ügyesen manőverez városban. 1,15 tonna a terhelhetőség (Fotó: Geely Farizon)

Két modell forgalmazásával indít az importőr AutoWallis, ezeket ki is állították a sajtóbemutatón. A kisebbik V6E nagyjából három éve mutatkozott be Kínában olcsónak szánt városi furgonként, klasszikus elrendezéssel (hátsókerék-hajtás és laprugó), kevéssé szofisztikált formatervvel. Hasábteste a kompakt alapterülethez képest egész tágas, 5,9 köbméteres rakteret rejt, melyet a klasszikus tolóajtó mellett akár 270 fokig feltárható hátsó ajtópáron át lehet pakolni. 

Extra szélesre tárható a kétszárnyú raktérajtó. 42 kWh kapacitású a CATL által gyártott akku, melyet 20-ról 80 százalékra ideális esetben is 50 perc alatt lehet feltölteni  (Fotó: Geely Farizon)

136 lóerős csúcsteljesítményű villanymotorjával 110 km/h-s végsebességet tud elérni, a léghűtéses lítium-vasfoszfát (LFP) akkuja pedig 195 kilométeres WLTP vegyes hatótávra elegendő. Érdekes, hogy utóbbira 6 év vagy 300 ezer kilométer – felárért bővíthető – garanciát nyújt a gyártó, az egyszerű berendezésű vezetőfülke pedig olyan extrákat vonultat fel alapáron, mint az ülésfűtés- és hűtés, vagy a 10,1 colos érintőképernyő tolatókamerával, illetve telefonkapcsolódással. Mindezek tükrében kedvezőnek tűnik a nettó 13,35 (bevezető akcióban 11,46) millió forintos vételár. 

Sok egyszerű műanyag, két kijelző és 13 tárolóhely fogadja a V6E vezetőjét. Az ülések közti forgótárcsás irányváltónak nincsen parkolóállása   (Fotó: Geely Farizon)

Széles felépítmény- és akkuválaszték: az SV

Minden szempontból más szintet képvisel a Farizon másik furgonja, az SV (Supervan): csinosabb felépítményét európai tervező rajzolta, műszerfala bizalomgerjesztőbb, a műszaki alapjai pedig jóval fejlettebbek. Új platformja kisebb tömeget, fronthajtást és a „drive by wire” rendszerek jóvoltából kevesebb mozgó alkatrészt tesz lehetővé, emellett alapfelszereltségének részét képezi számos vezetéssegítő asszisztens. 

Ebben a műfajban kedvező a 0,29-es légellenállási alaktényező, a platinum Euro-NCAP törésteszt-minősítés sem rossz ajánlólevél
(Fotó: Geely Farizon)

Könnyíti a pakolást és javítja a helykihasználást, hogy vékony, 14,5 centis akkucsomagot építenek be a padló alá, méghozzá meglepően sok választható kivitelben, 49-106 kWh kapacitással, 120-160 kW gyorstöltéssel, 200-359 kilométeres kombinált WLTP hatótávval. Itt már a hajtómotorok is lényegesen nagyobb teljesítményűek, mint a V6E-ben, a végsebesség pedig egységesen sztrádakompatibilis 135 km/h. 

Íme, az új platform. Többféle kapacitású és technológiájú (LFP vagy NCM), de egységesen vízhűtéses, 400 voltos akkucsomag kérhető az SV furgonhoz  (Fotó: Geely Farizon)

Egyedül a dísztárcsaszett nyújt kissé fura látványt, a kabinban hárman is elférnek, a raktér pedig a nettó 16,39 (akciósan 14,78 millió) forintos L1H1 alapverzióban is 6,95 m3-es. Két lépcsőben növelhető a karosszéria hossza és a tető magassága, így az L3H3 csúcsmodell bendője 13 m3-nyi árut tud elnyelni.  

Itt már jóval tágasabb a fülke. Extraként szélvédőfűtés, V2L (külső eszközök árammal ellátása), alumínium raktérpadló és többféle metálfényezés is kérhető, de úgyis fehérben veszik majd (Fotó: Geely Farizon)
info

Budapesten, a Duna Autó többmárkás szalonjában indul a Farizon értékesítése és szervizelése. Egyelőre nincs információ országos hálózat kiépítéséről.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.