Szakmai fórumokon, sőt, benzinvérű kocsmai beszélgetéseknél is örökzöld téma a kínai autók térnyerése, egy szegmensről azonban ritkán esik szó: a Made in P.R.C. haszonjárművekről. Márpedig megérkeztek, a kisebb kategóriákba is, itthon például többféle pickup vagy furgon közül választani – utóbbiak sorát gyarapítja a Cenntro Logistar, a BYD ETP3 és a Maxus eDeliver 3.

Közös vonásuk, hogy elektromos hajtásúak, ami talán hátránynak tűnhet a dízelek dominálta áruszállítók között, ám az üzemeltetési költségeket és a törvények által is befolyásolt trendeket látva maholnap előnnyé válhat. Nos, e szegmensbe érkezik most a magyar nyelvi környezetben mulatságos nevű Farizon márka, melyet azonban nem árt komolyan venni, mert a Volvo, a Lotus és Smart felett is regnáló, világszinten a legnagyobb gyártók közé tartó Geely konszern terméke.
Szokatlan forma, versenyképes ár: a V6E

Két modell forgalmazásával indít az importőr AutoWallis, ezeket ki is állították a sajtóbemutatón. A kisebbik V6E nagyjából három éve mutatkozott be Kínában olcsónak szánt városi furgonként, klasszikus elrendezéssel (hátsókerék-hajtás és laprugó), kevéssé szofisztikált formatervvel. Hasábteste a kompakt alapterülethez képest egész tágas, 5,9 köbméteres rakteret rejt, melyet a klasszikus tolóajtó mellett akár 270 fokig feltárható hátsó ajtópáron át lehet pakolni.

136 lóerős csúcsteljesítményű villanymotorjával 110 km/h-s végsebességet tud elérni, a léghűtéses lítium-vasfoszfát (LFP) akkuja pedig 195 kilométeres WLTP vegyes hatótávra elegendő. Érdekes, hogy utóbbira 6 év vagy 300 ezer kilométer – felárért bővíthető – garanciát nyújt a gyártó, az egyszerű berendezésű vezetőfülke pedig olyan extrákat vonultat fel alapáron, mint az ülésfűtés- és hűtés, vagy a 10,1 colos érintőképernyő tolatókamerával, illetve telefonkapcsolódással. Mindezek tükrében kedvezőnek tűnik a nettó 13,35 (bevezető akcióban 11,46) millió forintos vételár.

Széles felépítmény- és akkuválaszték: az SV
Minden szempontból más szintet képvisel a Farizon másik furgonja, az SV (Supervan): csinosabb felépítményét európai tervező rajzolta, műszerfala bizalomgerjesztőbb, a műszaki alapjai pedig jóval fejlettebbek. Új platformja kisebb tömeget, fronthajtást és a „drive by wire” rendszerek jóvoltából kevesebb mozgó alkatrészt tesz lehetővé, emellett alapfelszereltségének részét képezi számos vezetéssegítő asszisztens.

(Fotó: Geely Farizon)
Könnyíti a pakolást és javítja a helykihasználást, hogy vékony, 14,5 centis akkucsomagot építenek be a padló alá, méghozzá meglepően sok választható kivitelben, 49-106 kWh kapacitással, 120-160 kW gyorstöltéssel, 200-359 kilométeres kombinált WLTP hatótávval. Itt már a hajtómotorok is lényegesen nagyobb teljesítményűek, mint a V6E-ben, a végsebesség pedig egységesen sztrádakompatibilis 135 km/h.

Egyedül a dísztárcsaszett nyújt kissé fura látványt, a kabinban hárman is elférnek, a raktér pedig a nettó 16,39 (akciósan 14,78 millió) forintos L1H1 alapverzióban is 6,95 m3-es. Két lépcsőben növelhető a karosszéria hossza és a tető magassága, így az L3H3 csúcsmodell bendője 13 m3-nyi árut tud elnyelni.
