1. A külső megfog
A 2021-ben debütált, második generációs Mokkával formai szempontból új korszak kezdődött az Opelnél, a vásárlói visszajelzések alapján pedig nagyon bejött a radikális váltás. Nem véletlen, hogy a kiskategóriás szabadidő-autón akkor megismert jegyek végül az egész palettán elterjedtek. Most azonban elérkezett az idő a frissítésre, ami az alapformát nem érintette, inkább amolyan optikai finomhangolásról van szó. Amellett, hogy az új márkajelzést használják, módosították az első fényszórókat és a lökhárítókat is, illetve az összes krómozott díszítőelemet elhagyták a karosszériáról. Hátul annyi a változás, hogy a bennzinmotoros modelleknél egy helyett már két kerek kipufogó-végződést találunk a lökhárító jobb oldalán.

Fotó: Opel
2. A belső megtart
A magas és vaskos küszöb miatt le sem tagadhatná a Mokka, hogy rokonságban áll több Stellantis-termékkel (pl. Peugeot 2008), de azért az is látszik, hogy az egyes márkáknak van némi önállósága. Például nagy piros pont jár azért, hogy az Opel kitart a hagyományos, fizikai gombokkal kezelhető klímapanel mellett - ilyenkor jön rá a vezető, hogy nem ideális mindent a “színes-szagos” óriásképernyőkről vezérelni. A másik fontos pozitívum az ülés: az Opel ebben élenjáró,
pontosabban ahhoz képest, hogy egy kiskategóriás SUV-ről van szó, az üléskomfort magasabb kategóriákat idéz.
A korábbi típusban látott, egyszerű hatást keltő digitális műszerfal és a központi kijelző nem maradhatott a régiben, utóbbinál csempeszerű ikonelrendezést használnak, amivel sokkal áttekinthetőbbek a menürendszer. A mai trendeknek megfelelően a hangvezérlés sem hiányozhat a repertoárból, a “Hey Opel parancs után világnyelveken több funkciót elérhetünk.

3. Egymás után jönnek a hibridek
Hibridfronton belehúzott a német márka, ugyanis a Corsa, az Astra és a Grandland után a Mokkában is megjelent a vegyes hajtás. A Toyotáéhoz vagy Hondáéhoz képest sokkal kisebb kapacitású, 48V-os rendszert használ a Stellantis, méghozzá az 1,2 literes, háromhengeres, turbós benzinmotorral karöltve. A gyakorlatban ezt úgy kell elképzelni, hogy a parkolási manővereket szinte mindig villamos hajtásban végezhetjük, ám ha úgy állnak a csillagok (pl. kedvező hőmérséklet, kis sebesség), városban is meg tudunk tenni rövid távokat anélkül, hogy a benzinmotor beindulna. A 136 lóerős rendszerteljesítmény miatt az erőtartalék megfelelő, ám a háromhengeres folyamatos beindítása és leállítása nem feltétlenül kellemes - kicsit azt érzi a vezető, hogy több vetélytárs hibridrendszeréhez képest ez inkább amolyan félmegoldás.

4. Elektromos verzió: dinamikusabb, csendesebb
A hibrid után az Electric verzió nemcsak kifinomultságával, hanem azonnali reakcióival is felhívta magára a figyelmet, sőt bármennyire meglepő, az alacsony súlypont miatt még kanyarogni is jó vele. A 156 lóerős villanymotor jóvoltából dinamikusabban érződik annak ellenére, hogy a 0-100 km/órás sprintben nem áll annyira jól (9,0 kontra 8,2 másodperc).
Persze az más kérdés, hogy a menetpróbán azt tapasztaltuk, hogy a 403 km-es WLTP-hatótávolságot nehéz összehozni,
inkább városi körülmények között mondható reálisnak. Az 54 kWh-s telepcsomag 100 kW-os villámtöltéssel kevesebb mint fél óra alatt eléri a 80%-os töltöttségi szintet, míg háromfázisú, 11 kW-os táplálással bő három órára van szükség a maximumhoz.

5. Ár-érték arányban figyelemreméltó
Már csak Edition és GS felszereltséggel konfigurálható a Mokka, a bázismodell szerepét a villamos rásegítés nélküli, 136 lóerős, 1,2-es benzines kivitel tölti be, amely 8 690 000 Ft-tól vihető haza. Ha megnézzük az alapáras tartozékokat, gyorsan rájövünk, hogy az Opel bőkezű az ellátmánnyal (például sok vezetéstámogató rendszer alapból jár), illetve az is látszik, hogy a hibrid változat felé szeretnék terelni a vásárlókat. Az 1,2-es automatikus váltóval ellátott verzióhoz képest 720 ezer Ft-tal drágább a hibrid, amelynek 4,9 literes átlagfogyasztása 100 kilométerenként 1,2 literes előnyt jelent. A vetélytársakhoz viszonyítva az Electric 13 990 000 Ft-os ára sem elrugaszkodott, de mint a legtöbb villanyautónál, itt is a támogatások tudnák érdemben előremozdítani az eladásokat.

Műszaki adatok - Opel Mokka Electric
Max. teljesítmény: 115 kW (156 LE). Max. nyomaték: 260 Nm. Akkumulátor kapacitása: 54 kWh.
Hossz./szél./mag.: 4150/1787/1515 mm. Tengelytáv: 2561 mm. Tömeg: 1615 kg. Csomagtér: 310-1060 l.
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,0 s. Max. sebesség: 150 km/h. Szabványos átlagfogyasztás: 15,5 kWh/100 km. Hatótávolság (WLTP): 403 km.
Alapár: 13 990 000 Ft
Hatótávbajnok nagy testvér: a Grandland Plug-in Hybrid
A legtöbb piacon most kezdik bevezetni a vadonatúj, 4,65 méter hosszú Grandlandet, amellyel az Opel egy magasabb polcra szeretne kerülni a vásárlók fejében. Ehhez viszont szükség van egy plug-in hibrid változatra: ez a kivitel elsősorban azoknak szól, akiknek kevés az 1,2 literes, 48V-os hibrid 136 lóerős teljesítménye, de a hatótáv terén nem akarnak kompromisszumot kötni a 210 lovas elektromos változattal. Az Opel mindent beleadott, hogy topmodellhez méltó legyen a hajtáslánc, egy vadonatúj, 1,6 literes benzinmotort fejlesztettek hozzá Rüsselsheimben, sőt a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó is most ünnepli premierjét a gyártó palettáján.

A 195 lóerő rendszerteljesítményű típusban egy 17,9 kWh-s akkumulátort találunk, amely 85-85 kilométeres elektromos hatótávot enged, ám az Opel szerint városi forgalomban ideális körülmények között nem lehetetlen a 100 kilométert sem elérni. Mivel az újdonságot tisztességes méretű, 55 literes tankkal látják el, a hatótáv meghaladja a 900 kilométert - egy ilyen kaliberű autótól alighanem ez jogos elvárás. Ami a töltést illeti, 6,6 kW teljesítményű, egyfázisú fedélzeti egységgel 2 óra 55 perc alatt érhetjük el lemerült állapotról a maximális szintet, míg 230V-os dugaljból 5 és fél órával kell számolni. A Grandland Plug-in Hybrid már rendelhető, a 16 090 000 Ft-os ár 3,6 millió Ft-tal múlja felül a 136 lóerős hibridét, de egyúttal 1,7 millió Ft-tal olcsóbb az Electrichez képest.