
Noha már 2022 márciusában az utcára került a Lotus Emira, annál egészen mostanáig kitartottak a First Edition névre hallgató felszereltség mellett. Most azonban elkészült a 10 000. példány, és ebből az alkalomból rögtön átnevezték a felszereltségi szinteket, Turbo SE névre hallgat az alapkivitel és egyszerűen V6 a csúcsmodell. Már ha lehet így nevezni a gyengébb és lassabb változatot.

Mostantól kezdve az AMG-től vásárolt 2,0 literes turbómotort már 406 LE/480 Nm teljesítménnyel szerelik a brit sportkocsi hátuljába, ami 40 lóerős és 50 Nm-es gyarapodás az eddigihez képest. A 8 fokozatú duplakuplungos váltóval párosított erőforrás 4,0 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tud, a csúcssebesség 293 km/óra. Nem tartja ezzel a lépést a Toyotától származó, de a Lotus mérnökei által kompresszoros feltöltéssel ellátott 3,5 literes V6-os, amely változatlanul 406 LE/420 Nm teljesítménnyel szolgál, a 0-100 km/óra gyorsulás 4,3 másodperces vesz igénybe, a csúcssebesség 290 km/óra. Azért tartják a kínálatban ezt az erőforrást, mert ehhez még 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót adnak, amit opciósan (1800 font) 6 fokozatú hagyományos automatára cserélnek le.

Lényegi eltérés, hogy a Lotus Emira Turbo SE megkapja a Lotus Drivers Pack csomagot sportfutóművel, kovácsolt alufelnikkel, hornyolt féktárcsákkal, Versenypálya-üzemmóddal rendelkező ESP-vel és rajtautomatikával együtt. Ehhez képest a Lotus Emira V6 öntött alufelniket kap kényelmes hangolású Touring felfüggesztéssel. A rend kedvéért azért a gyár még 3000 font eltéréssel árazza be a két eltérő egyéniségű modellváltozatot, ami 90 000 font magasságában nem jelent érdemi eltérést.
