
Armağan Arabul még 2015-ben alapította az Elektron Motors nevű startupot kifejezetten egy villanymotoros szuperautó építésére, amelynek első projektjét a koronavírus-válság miatt adták fel, helyette a sokkal merészebb Quasar fejlesztésébe fogtak. 2400 LE/3000 Nm rendszerteljesítményt vizionálnak a négy hajtómotoros technikának, az energiaellátást egy 64,7 kWh kapacitású telep biztosítja.

A karbonváz már készen van, állítólag az a legmerevebb (81,2 kN/fok) az autóiparban, de még hátravan a technika megvalósítása. Kettős keresztlengőkaros, aktív felfüggesztést, a Nürburgring-csomagban aktív aerodinamikai elemeket képzelnek, mindkét tengelyen kétfokozatú váltót és mechanikus önzáró differenciálművet akarnak használni. Ezek segítségével az 1,4 tonnás Elektron Quasar állítólag 1,65 másodperces 0–100 km/óra sprintet tud, a 0–300 km/óra gyorsulást hét másodperc alatt tudja le, és 450 km/óra a csúcssebesség. Ezeket az adatokat egy szimulátorba betáplálva az jött ki, hogy az autó 5.10,118 alatt megy körbe a Nürburgring Nordschleifén, jelentősen felülmúlva ezzel a jelenlegi rekordtartó Porsche 919 Hybrid Evo versenyautó 5:19,546-os idejét. Az Elektron mindössze 99 példány Quasar gyártását tervezi nettó 2,2 millió eurós áron, azt még nem árulták el, mikor várható a sorozatgyártású változat megjelenése.
