
Noha a Mazda az MX-5 roadster kapcsán már évtizedek óta kommunikálja a „ló és lovasa”, azaz jinba ittai koncepcióját, a Kawasaki most beelőzte őket a Corleo nevű robot megalkotásával. A japán mérnökök ráadásul tökéletesítették a ló felépítését azzal, hogy a lovakról mintázott mozgatórendszert a páros ujjú patások lábaival kombinálták, hogy minden tereppel megbirkózni képes személyes mobilitási eszközt készítsenek. Még nem szabad reménykedni abban, hogy hamarosan meglovagolható lesz a jármű a gyakorlatban is, hiszen a 2050-es évbe tekintenek előre a robotlóval, amelynek egyelőre életnagyságú makettje létezik, mozgásban csak digitális animáción látható.

Rendhagyó a felépítés, hiszen kormány helyett csak egy kapaszkodó van a Kawasaki Corleo vezetője előtt, az itt és a lábtartókon mért elmozdulások alapján vonja le a következtetéseket az elektronika, hogy merre kíván haladni az ember. A fáradtság nélküli terepjárást egyébként egy 150 köbcentis, hidrogéngázt égető blokk teszi lehetővé, az üzemanyagot a nyereg mögötti részben lévő tartályokban helyezik el, a hajtásról a 4 lábbal elhelyezett villanymotorok gondoskodnak. A különféle talajon biztos tapadásról gumírozott, kettéosztott „paták” gondoskodnak, amelyek az ütések egy részét is elnyelik.