
Az oszd meg, és uralkodj elvet követi a Toyota, amikor arról van szó, hogy a kínai piac számára készít villanyautókat, a bZ3-as szedán és annak szabadidő-autó-testvérei a BYD segítségével készültek. A kínálatot megkoronázó Toyota bZ7-es szedánnál a Huawei is besegített, amely nemcsak fejlett kapcsolódó szolgáltatásokat, de a Lidar-érzékelővel dolgozó vezetőtámogató rendszerét is átadta a japánoknak. Az eredmény egy olyan autó, ami a sajtóközlemény szerint a Toyotára jellemző megbízhatóságot egyesíti a kínai csúcstechnikával.

Annak ellenére, hogy a Toyota bZ7-es már sorozatgyártásra kész autóként szerepelt a Sanghaji Autószalonon – tanulmányként már a 2024-es Guagcsoui Autószalonon ott volt –, a technikájáról nem árultak el részleteket. A méretekről is csak annyit tudunk, hogy több mint öt méter hosszú a karosszéria, ami így túlszárnyalja még a Camryt is. Kínában már az idén megvásárolható lesz a Toyota villanymotoros csúcsmodellje, annak exportja nem valószínű.
