
Jelen állás szerint 2026-ban dobja piacra a Mercedes-Benz a by-wire kormányzását, ennél a műszaki megoldásnál a kormánykerék és a kerekek között csak digitális adatátvitel van. Ennek számos előnye van, főleg a modern vezetőtámogató rendszereknél, ahol az elektronika úgy tud beavatkozni, hogy nem rángatja az ember kezében lévő kormánykereket. Mármint a pillangószerű kezelőszervet, hiszen nincs szükség teljes karimára, mert csak 170 fokos tartományban kell mozgatni azt. Az elektronika dönti el számos érzékelő információja alapján, hogy mekkora mértékben fordulnak el a kerekek.

Ez a műszaki megoldás nemcsak a futóműhangolás területén nyit meg új lehetőségeket azzal, hogy nagyobb eltérést tesz lehetővé a komfortos és a sportos üzemmód között, de hosszú távon a formatervezőknek is nagyobb szabadságot ad azzal, hogy szabadabban kezelhetik az első tengely helyzetét. Új funkció még, hogy várakozás – villanyautó-töltés – közben akár játszani is lehet az autó kezelőszerveit felhasználva. A Mercedes-Benz by-wire kormányzásával már több egymillió tesztkilométert tettek meg laboratóriumban, és hasonló nagyságrendben futottak prototípusok tesztközpontokban és közúton.