
Nem egyszerűen csak megkapta a nagyobb furattal, új főtengellyel rendelkező 1,3 literes 2 hengeres boxermotort a BMW Motorrad roadster gépe, az R 1300 R számára teljesen új lemezvázat készítettek, amihez alumíniumöntvény hátsó segédváz csatlakozik. A merevebb teherhordó szerkezethez hátul továbbfejlesztett Paralever lengőkar, elöl fordított villa csatlakozik, ami különösen fékezésnél javítja a stabilitást. Opciós a sportfutómű és a DSA elektronikus vezérlésű felfüggesztés, utóbbi nemcsak a lengéscsillapítást, de a rugó-előfeszítést is állítja. A 17 colos alumíniumfelnik üreges küllőket használnak, az elődhöz képest 1,4 kilogrammal csökkent a tömegük.

Hátrébb mozgatták a lábtartókat, a kormány laposabb a korábbinál, hogy aktívabb legyen a vezetési pozíció, extraként elérhető komfortkormány és az alap 785 mm-től felfelé és lefelé is eltérő magasságú ülés. A gyári kiegészítők között elérhető 26 és 29 literes tárolódobozok a központi zárral vannak kötve, a bal oldaliban USB-C töltő is van.

A pontosan 1300 köbcentis boxermotor 145 lóerős (7750/perc), nyomatéka 149 Nm (6500/perc), a változó szelepvezérlés jóvoltából a középső fordulatszám-tartományban nyomatékosabb a korábbi 1,25 literes blokknál. A leszabályozási fordulat 9000/perc. Alapesetben három üzemmód (Rain, Road és Eco) áll a vezető rendelkezésére, a Riding Modes Pro csomagban Dynamic és Dynamic Pro üzemmódok vannak. Opciós az ASA robotizált kuplung és automatizált kapcsolás. A BMW R 1300 R 6 695 000 forintos indulóáron vásárolható meg.