
Lassú szülés volt, de április 5-én hivatalosan is elindult a Lada Niva Sport forgalmazása, alig 2,5 évvel ezt követően, hogy hírt kaptunk a fejlesztésről, illetve bő egy évvel azt követően, hogy hivatalosan megmutatták a készterméket. A vételár egyébként 1 699 000 rubel, amivel ez a terepjáró legdrágább változata, az alapkivitelért 1 059 000 rubelt kérnek, míg a fokozott terepképességű Niva Bronto ára 1 487 000 rubel.

A lényegi változást azt jelenti, hogy az ős Lada-blokk helyett a modern Lada-blokk dolgozik a gépházban, a Granta Sportból veszik át az 1,6 literes, 122 lóerős szívómotort. A 17 colos felnikre nagyobb átmérőjű gumikat szerelnek, így a hasmagasság 20 mm-rel 220 mm-re növekedik, a 0-100 km/óra gyorsulás 11,8 másodperc alatt megvan, a csúcssebesség 162 km/óra. Könnyen felismerhető a Lada Niva Sport, hiszen műanyag kerékjárat-szélesítéseket és a motorháztetőre egy szellőzőnyílást kap. Alapfelszerelés a légkondicionáló, az első ülésfűtés, de pótkerék már nincs a fedélzeten – a nagy kerék már nem fér el az arra rendelkezésre álló térben, így csak defektszettet adnak.
