Új arcot és nagytestvért kap a Subaru villanyautója

A 2026-os modellévben átalakított külsővel jön a Solterra, és lesz 3 üléssoros nagytestvér is. Utóbbi a márka legfürgébb autója, még az STI-ket is maga mögé utasítja!

2025. 04. 29. 14:52
Fotó: Subaru
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
 

Amíg a Toyota bZ4X modellfrissítése során a külső megjelenést változatlanul hagyták és a technikára koncentráltak, addig a testvér Subaru Solterránál teljesen új orrot is rajzoltak kettéosztott fényszórókkal és eltüntették a fekete elemeket a karosszériáról. Aggódni nem kell az eddigi megjelenés kedvelőinek, hiszen a kétszínű külső – ami jelen esetben fekete kerékjáratokat jelent – továbbra is elérhető lesz. Az utastérben nagyobb, immár 14 colos képátlójú központi érintőképernyőt találunk, több kütyütöltési lehetőséget biztosítanak.

 

Az új fejlesztésű 74,7 kWh kapacitású akkumulátor 25 százalékkal nagyobb hatótávolságot biztosít, villámtöltésre 150 kW teljesítménnyel van lehetőség, a 10-80 százalékos töltés 35 perc alatt végezhető megfelelő töltőoszlopon. A két hajtómotoros összkerékhajtás teljesítményét 343 lóerőre növelték, aminek köszönhetően a 0-96 km/óra sprintidő öt másodperc alá megy. Áthangolták a kormányzást, a felfüggesztést és az elektronikus beavatkozók működését is a mérnökök, hogy javítsák a vezetési élményt.

 

Nem marad egyedül a 2026-os Subaru Solterra, megérkezik a nagytestvér, a Trailseeker elnevezésű 3 üléssoros villanyautó, amelynek a karosszériája 2,5 centivel magasabb és 15 centivel hosszabb. Az első képeken ezt a kétszínű – fekete kerékjáratok – megjelenéssel látjuk, de itt is elérhető lesz egyszínű külső. A beltérben az ülések számától eltekintve nincs változás, ugyanazt a műszerfalat használják ebben is, mint a Solterrában, ugyanazokkal a digitális szolgáltatásokkal és töltőkkel.

 

Ugyanazt a 74,7 kWh kapacitású akkumulátort használja a Trailseeker, mint a Solterra, de a két hajtómotoros összkerékhajtás rendszerteljesítménye ebben az esetben már 380 lóerő, ami a nagyobb méretű karosszériát 4,4 másodperc alatt gyorsítja 96 km/órás sebességre – ezzel egy másodpercet ver rá a benzines WRX STI-re, vagy WRX TR-re.
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.