
Hatvan évvel ezelőtt a Team Lotus versenyzője, Jim Clark megnyerte az F–1 világbajnokságot és az Indianapolis 500-as versenyt, ezt a sikert azóta se tudta senki se megismételni. Nem mellesleg 1965-ben a Formula–2 világbajnokságot és az Ausztráliában és Új-Zélandon megrendezett Tasman Series versenysorozatot is megnyerte Jim Clark, aki még számos túraautó-versenyen is diadalmaskodott egy Lotus Cortinával. Ebből az alkalomból a Lotus autógyár a Jim Clark Trusttal közösen elkészítette az Emira Clark Edition nevű, hatvan darabra limitált szériát, amelyet az F–1 Miami Nagydíjon állítottak ki.

A sportkocsi megjelenését az Indianapolis 500-at megnyerő Lotus Type 38 versenyautó alapján készítették el, a karosszériát Clark Racing Green színre fényezik, a sárga versenycsík mellett fekete tető és ezüst külső tükrök teszik teljessé a képet. Alumíniumból esztergálják a benzinbetöltő-nyílás fedelét, sárgák a kipufogóvégződések, kézzel festik fel a sárga csíkot az Emira oldalára.

Az utastérben a hatvanas éveket és a korabeli versenyautókat akarták megidézni az aszimmetrikus kárpitozással. Anno Jim Clark piros színű ülést használt a versenyautóiban, így a Lotus Emira Clark Edition esetén a vezetőülés piros színű bőr/Alcantara kárpitot kap, az anyósülés fekete. Fából készítik a váltógombot, a limitált szériára utaló jelvényen jelenik meg a skót versenyző személyes tartán szövetmintája. A küszöbburkolaton jelenik meg a „1 of 60” felirat, az autóhoz mellékelnek még egy bőrmappát, az autóhoz és Jim Clarkhoz köthető dokumentumokkal.

Műszakilag nincs változás, a Lotus Emira Clark Edition hátuljában a kompresszoros, 3,5 literes V6-os dolgozik négyszáz lóerős teljesítménnyel, a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású, és részlegesen önzáró differenciálmű is van a fedélzeten. A vásárló természetesen megkapja a Driver’s Pack csomagot is, ami sportfutóművet, versenypályamódot és karakteresebb kipufogóhangot ad. Az autókat világszerte forgalmazzák, Németországban 140 ezer euró a vételára.
