
Nem sokkal azt követően, hogy a Xiaomi távoli frissítéssel ráküldte az 1.7.0 szoftvert az SU7 Ultra villanyautójára, az autók tulajdonosai tiltakozni kezdtek. A gyár ugyanis előzetes megkérdezésük nélkül 1456 lóerőről 900 lóerőre korlátozta autójuk csúcsteljesítményét. Ahhoz, hogy visszakapják a hiányzó lóerőt, amelyért korábban már fizettek, azt tudták – volna – tenni a tulajdonosok, hogy a Xiaomi által erre a célra megfelelőnek minősített kínai versenypályán olyan köridőt mennek, ami bizonyítja vezetési tudásukat. A távoli frissítés másik újítása a rajtautomatika 60 másodperces időzárral való ellátása volt, azaz a funkció kiválasztását követően leghamarabb 1 perccel tudták igénybe venni azt.

A Xiaomi szóvivője szerint az SU7 Ultra modellt versenypályára szánták, ahol kellő felkészüléssel, megfelelő abroncsokkal lehet kihasználni az 1456 lóerős rendszerteljesítményt, a rajtautomatika korlátozásával a spontán gyorsulási versenyeket akarták megakadályozni. A tulajdonosok egy része ugyan támogatta a gyár lépését, de olyanok is akadtak szép számmal, akik szerint ha már egyszer alaphangon 529 900 jüant (26 millió forint) fizettek az autójukért, akkor elvárják, hogy annak teljes tudását használhassák. Utóbbi felháborodás elég volt ahhoz, hogy a Xiaomi visszakozzon, és egy újabb távoli frissítéssel kivette a biztonsági korlátozásokat, és azt is megígérték, hogy a jövőben jobban kommunikálják majd a szoftverfrissítéseket.
