Motorkerékpárokat is hamisítanak Kínában

A Sukuli S 1000 RR nem csinál titkot abból, hogy a BMW S 1000 RR koppintása. 210 helyett csak 28 lóerős…

2025. 05. 05. 11:04
Fotó: Jiangsu Daelg
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
 

Amíg a kínai autóipar már túllépett a nyugati terméket pofátlan másolásán, addig a motorkerékpároknál még mindig tetten érhető ez a gyakorlat. Vegyük példának a Jiangsu Daelg nevű gyár legújabb termékét, a Sukuli S 1000 RR-t, amely a BMW S 1000 RR koppintása. Mármint megjelenésre, hiszen műszakilag a nyomába se érhet a német superbike-nak.

 

Amíg az eredeti 198 kg-os saját tömeg mellett 210 LE/113 Nm teljesítményű, addig a Sukuli S 1000 RR 170 kg-os tömegéhez 28 lóerős teljesítmény tartozik, mindezt egy 367 köbcentis kéthengeres négyütemű blokk szállítja, a nyomaték 28 Nm. A kínaiak egyébként nemcsak úgy általában a megjelenést másolták le, de a bajorok márkajelzését is átvették, kék helyett fekete/piros mezőkkel. A Jiangsu Daelg egyébként alapvetően bérgyártással foglalkozik, ennek megfelelően a megfelelő térítés ellenében – vagy ha elég nagy mennyiséget vásárolt az ügyfél – a Sukuli márkanév is változhat.
 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.