
Elsőként a Dacia Bigster kapta meg a ful hybrid E-Tech 160 öntöltő hibrid hajtást, most pedig a Renault kompakt szabadidő-autói vannak soron. A Renault Captur és Symbioz már az 1,8-as, közvetlen benzinbefecskendezéses benzinmotort használó öntöltő hibrid hajtást kapja. A belső égésű motor az eddigi 1,6-os 94 lóerejével szemben már 109 lóerős, a 172 Nm-es nyomaték 25 százalékos növekedés – a 0-100 km/óra gyorsulás ideje kb. 1,5 másodperccel javul a korábbihoz képest.

A nagyobb teljesítmény nem jár nagyobb fogyasztással, legalábbis a szabványos cikluson 0,5 literrel csökken az átlag, ami betudható a korábbinál alacsonyabb fordulaton dolgozó belső égésű erőforrásnak, illetve az 1,2 kWh-ról 1,4 kWh-ra növelt kapacitású hibrid akkumulátornak és az optimalizált fékenergia-visszatermelésnek. Egyelőre csak minimálértéket közöltek, mivel még folyamatban van az összes változat mérése, eszerint 4,3 l/100 km-ről indul az átlagfogyasztás – korábban 4,6 l/100 km volt ez az érték. A nagyobb teljesítmény jóvoltából a Renault Captur és Symbioz öntöltő hibrid változatának vontatási kapacitása 750 kg-ról 1000 kg-ra emelkedett.
