
Akkumulátoros-elektromos és plug-in hibrid modellek terén is jól áll a Volvo szénája, de azért van hely egy köztes modellnek. Ugyanez elmondható a méretről is, hiszen a 60-as és 90-es sorozatok között akkora űr tátong a kínálatban, amit nem hagyhatnak betöltetlenül. A megoldást az XC70 nevet megöröklő, az új SMA (Scalable Modular Architecture) nevű műszaki alapra épülő szabadidő-autó jelenti.

Méret tekintetében a meglévő modellek közötti résbe érkezik, és akkora akkumulátort kap, amivel – az engedékenyebb kínai szabvány szerint – 200 km-es elektromos hatótávolságra képes, ez jelentősen meghaladja a svéd márka jelenlegi kínálatában található plug-in hibridek hasonló értékét. Nem véletlen, hogy a távol-keleti mérési módszert emeljük ki, hiszen a Volvo egyelőre csak ott, Kínában fogja forgalmazni az új típust. Egyelőre csak az autó külsejét ismerhettük meg, a beltérről és a pontos műszaki adatokról majd később lesz információ.