2010-es piacra dobása óta a Nissan mintegy 700 ezer Leaf villanyautót értékesített, amelyekkel a tulajdonosok mintegy 28 milliárd km-t tettek meg. Küszöbön áll a harmadik generáció debütálása, amelynek fejlesztése során felhasználták az első két generációval szerzett tapasztalatokat.

A piaci trendnek megfelelően szabadidő-autó lesz a CMF-EV műszaki alapra felépített harmadik generáció, de mindent elkövettek a formatervezők a légellenállás csökkentésére. Süllyesztett kilincsek, vezérelt nyitású légbeömlő, sima padlólemez és ferdehátú karosszéria optimalizálja a légáramlást. A globális modell légellenállási tényezője Cw 0,26, az európai változatnál a légellenállási tényező Cw 0,25 – ami a piacspecifikus felniknek és külső tükröknek köszönhető.

Az üvegtető lehetővé tette a konstruktőröknek, hogy a tető hátsó részén 12 mm-rel alacsonyabbra tudták vinni a légáramot leválasztó peremet. A fejtér növelésének érdekében nincs hagyományos árnyékoló, ehelyett infravörös fényt visszaverő bevonatot használnak, és opciósan opálosra lehet kapcsolni az üveget, hogy korlátozzák a bejutó fény mennyiségét.