Válságban az orosz autópiac, drasztikusan visszaestek az eladások, a helyi gyártók nem bírják az árversenyt a szankciók miatt távozó „nyugati” gyártók helyére benyomuló kínai autókkal – annak ellenére, hogy utóbbiak gyenge minőségével (orosz telek…) és alkatrészellátási problémáival tisztában vannak a vásárlók. A pénz beszél, e téren pedig nem áll valami jól a Lada új modellje, a Granta örökébe lépő Iskra, hiszen az drágább még a nagyobb Vestánál is.

A Volgai Autógyár 59. születésnapján, április 20-án indul az új kisautó forgalmazása, annyi megkötéssel, hogy ekkor még csak a togliatti, moszkvai és szentpétervári márkakereskedésben lesz ott az autó, amit megnézhetnek-megtapogathatnak az érdeklődők, a többi helyen még néhány hét türelemmel kell lenniük a potenciális vásárlóknak. Akik lehet, hogy nem lesznek annyian, ahányat a gyár remél, mert a fejlesztés közben a nyugati beszállítóktól függetlenített modell ára magas lett. Legolcsóbb a 90 lóerős motorral és Comfort felszereltséggel rendelkező Lada Iskra szedán, amelyért 1 249 000 rubelt (5,45 millió forint) kérnek. Viszonyításként a 90 lóerős, Standard felszereltségű Lada Granta indulóára 749 900 rubel (3,27 millió forint) – persze ennek a fedélzetén nincs annyi extra, mint az Iskra esetén –, illetve ott a nagyobb méretű, 106 lóerős, Comfort felszereltségű Vesta, amelyért 1 239 900 rubelt (5,4 millió forint) kérnek.

A kombi karosszéria felára az Iskra esetén 60 000 rubel (262 ezer forint), azonban ez csak a harmadik Enjoy szinten kérhető a 8 szelepes motorral, így legalább 1 499 000 rubelt (6,54 millió forint) kell érte fizetni, aki a 16 szelepes (106 LE) motort akarja, annak CVT-váltót is adnak – 1 649 000 rubelért (7,19 millió forint). Aztán ott van még a szabadidő-autós körítésű Iskra Cross SW, amely Enjoy és a csúcsot jelentő Techno szinten is választható, ez csak a 16 szelepes 1,6-ossal jön, így a kézi kapcsolású váltó már hatfokozatú, az indulóár 1 629 000 rubel (7,1 millió forint).
