Hétköznapi halandó számára eléggé áttekinthetetlen a Porsche 911-kínálat, amelyben 394–650 lóerő között tucatnyi modellváltozatot találunk. A második, 480 lóerős teljesítményszinten népszerű a vásárlók körében az összkerékhajtás, amely most rendelhető újra a modellfrissítést követően. Mindössze egyvalamiről kell lemondania az ügyfélnek: a kézi kapcsolású váltóról.

A Porsche 911 Carrera 4S már csak nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval készül, amelynél az 1-6 fokozatok rövid áttételezést kapnak a jó gyorsítóképesség érdekében, a 7-8 fokozatok pedig a kényelmes utazásért jó hosszúak. Az összkerékhajtás visszatérése annyiból érdemes említésre, hogy 2006 óta már csak ilyen hajtással készít a gyár Targa változatot, tehát a kupé és a vászontetős kabrió mellett már ez a változat is elérhető 4S szinten.

Ahogy a hátsókerék-hajtású S modellnél, a 3,0 literes biturbó boxermotor 30 lóerővel lett erősebb, a 480 LE/530 Nm karosszériától függően 3,3–3,7 másodperces 0–100 km/óra sprintre és 308 km/órás csúcssebességre jó. A nagyobb teljesítmény miatt nagyobb fékeket, egészen pontosan a modellfrissítés előtti GTS-változat fékeit (elöl 408, hátul 390 mm-es féktárcsa) kapja a Porsche 911 Carrera 4S. Gazdagabb lett az alapfelszereltség, de azért oda kell figyelni a részletekre, a kupé alapáron csak kétszemélyes, de felár nélküli extraként kérhető a +2 hátsó ülés, amely a kabrió és a Tagra esetén széria, utóbbinál alapáron adják az egyébként feláras a hátsókerék-kormányzást.
