A Formula 1-es motorok sorsa adott: élettartamuk végén visszaküldik azokat a gyárba, ahol szétszerelik azokat, az egyes alkatrészeket pontosan megvizsgálják kopás és egyéb elhasználódási jelek után kutatva, majd bezúzzák azokat. A Honda Racing Corporation azért őrizte meg az Ayrton Senna által a McLaren-Honda versenyautóban utoljára használt V10-es blokkot, mert a szezon utolsó versenyét követően már nem volt szükség mélyreható elemzésre – 1991-ben V12-es blokkokra váltottak.

Anno még nem voltak olyan szigorú tartóssági előírások, mint manapság, így a most értékesítésre kerülő, #V805-ös számú V10-es erőforrás mindössze két alkalommal került bevetésre: 1990 októberében a Japán Nagydíj előtti bemelegítésen, illetve novemberben, az Ausztrál Nagydíjon a versenyen. Ezt követően annak rendje és módja szerint visszaszállították a Hondához az erőforrást, amelyet egészben hagytak és eltároltak – egészen a közelmúltig.

A Honda Racing Corporation nemrég eldöntötte, hogy a rajongóknak különleges automobiliákat kínál eladásra, ezek sorát gyarapítja most a V10-es erőforrás. A rend kedvéért szétszerelték azt, és rögtön egy méltó vitrint is készítettek hozzá, hogy a vásárló aztán méltó módon tudja prezentálni büszkeségét. A minimálár nélküli árverésre a Monterey Car Week rendezvénysorozaton kerül majd sor, ahol a Bonhams által tartott The Quail árverésen lehet majd licitálni az erőforrásra; az annyira egyedülálló és különleges, hogy a szakértők még becsült árat se tudtak mondani rá.