Részben a Kia Ceed kiváltására hivatott az EV4-es villanyautó, ezért a koreaiak a maguk részéről mindent megtesznek annak érdekében, hogy a vásárlók bizalmát erősítsék a kompakt modellel kapcsolatban. Most például arról adnak hírt, hogy 120 ezer kilométer megtételét követően még 95 százalékos kapacitással rendelkezik az akkumulátor, tehát az gond nélkül tudja majd az ígért, legalább 70 százalékos kapacitást a garanciában vállalt 8 év/160 ezer kilométer megtétele után.

Egy álcázott prototípussal először is 110 000 kilométert mentek európai közutakon a gyár alkalmazottai, ezt követően ezzel az autóval 10 ezer kilométert mentek padlógázon – 90-95 százalékos terheléssel – a Nürburgringen; a tesztelés utóbbi szakaszában állandó villámtöltéssel dolgoztak, ami így a lehető legnagyobb megterhelést jelentette az akkumulátor számára. A gyár mérnökei a 120 ezer kilométeres extrém körülményeket is tartalmazó tesztet követően megállapították, hogy a Kia EV4-es negyedik generációs akkumulátora még eredeti kapacitásának 95 százalékát tudja, így biztosak abban, hogy az bírja majd a gyár által vállalt legalább 70 százalékos kapacitást nyolc év vagy 160 ezer kilométer megtételét követően.