Abszolút mértékben kis cégnek számít a Subaru, de kihasználva helyzeti előnyét az anyacég villanyautóit veszi a nevére. Így született meg a Solterra, amelynek kombi változata Trailseeker néven érkezik, és ezek mellé csatlakozik harmadik modellként a most bemutatott Uncharted, ami a belépő lesz az akkumulátoros-elektromos Subaruk világába.

Ezúttal a már bemutatott, de még nem forgalmazott Toyota CH-R+ villanyautó jelentette a kiindulási alapot, amelynek egy kicsit átrajzolták az orrát, és egy exkluzív narancs színt is bevezettek – ami az utastérben is megjelenik majd egyes felszereltségeken. Alapáron adják a 14 colos képátlójú központi érintőképernyőt, a dupla indukciós telefontöltőt, a második sorba két USB-C csatlakozót találunk. A Subaru mérnökei még a saját ízlésükhöz igazították a felfüggesztést, mert a vezetési élményre helyezik a hangsúlyt, hiszen a piacon ellenfélnek számító modelleknél nagyobb teljesítményt kínálnak – az összkerékhajtású változatokban.

Az USA-ban a kínálat megegyezik a CH-R+ ottani kínálatával, azaz nincs kis akkumulátoros, gyengébb teljesítményű alapszint, a belépőt a 224 lóerős elsőkerékhajtású változat jelenti, a Sport és GT szinten már adják a 2 hajtómotoros, 343 lóerős rendszerteljesítményű összkerékhajtást. Az akkumulátor minden esetben 74,7 kWh kapacitású, ami 483 illetve összkerékhajtásnál 628 km-es hatótávolságot (USA-szabvány) biztosít. Villámtöltésre 150 kW teljesítménnyel van lehetőség, a fedélzeti töltő 11 kW-os, az akkumulátor előkondicionálás jóvoltából a tíz–nyolcvan százalékos töltés harminc perc alatt elvégezhető.

A Subaru Uncharted piaci bevezetésére 2026 elején kerül sor az Egyesült Államokban, az EU területéről még nincsenek információk, de minden bizonnyal nálunk is megvásárolható lesz majd a kompakt, villanymotoros szabadidő-autó.