A míg nagy általánosságban elmondható, hogy vért izzadnak a mérnökök, hogy a downsizing turbómotorokat az Euro 6d-Temp előíráshoz igazítsák, a Mazdánál, kapva az alkalmon, inkább még pörgősebbre varázsolták az MX-5-ösben kínált 2,0 literes szívómotort – írja az automotor.hu.
Mazda MX-5 G184 teszt
Fotó: Hilbert Péter, Lővei Gergely – AUTOMOTOR.HU/Mediaworks
A dugattyúk 27, a hajtókarok 41 grammal lettek könnyebbek, az új hengerfejben nagyobb átmérőjűek a szelepek, a szívósor pedig 28%-kal bővült; tehát kisebb a mozgó tömeg és több levegő tud átáramlani az égéstéren. Korábban 6800/perc volt a leszabályozási fordulat, most a 184 lóerős csúcsteljesítményét 7000/percnél éri el a négyhengeres, és egészen 7500/percig lehet zavarni; mivel alig 1030 kg a saját tömeg, nyomatékból is remekül halad a csöppnyi MX-5-ös.
A pörgősség kanyargós hegyi utakon, pillanatok alatt letudható előzésekben élhető meg, ha kellően gyorsan tudja kezelni az ember a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót. Az élményszámba menő kergetőzéseken túl továbbra is remek társa a hétköznapoknak az autó – 1,9 méteres testmagasságommal már a szélvédett zóna határát feszegettem –, a 7,4 l/100 km-es tesztfogyasztás gyakorlatilag nem változott a G160-as elődhöz képest.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Egy újabb elpusztíthatatlan Toyota-pickup, a Max 3-as
Az 1984 óta gyártásban lévő Toyota Landcruiser 70-es alapján készül az SVI által gyártott Max 3-as páncélozott pickup – írja az Autó-motor.hu.
Az SVI nevű karosszériaépítő páncélozott járműveket is készít, a haditechnikai eszközök mellett a magánpiac számára is, utóbbi sorozatának a belépőmodellje az új Max 3-as, amely a Toyota Landcruiser 79-es duplafülkés pickup alapján készül. Az acéllemezekből és 38 mm vastag üvegből összeállított karosszéria alapesetben B6-os védelmet nyújt.
A megrendelő döntheti el, hogy jobb- vagy balkormányos legyen a kialakítás, kérhető forgatható lőtorony géppuska-tartóval. Az alvázat és a hajtásláncot nem módosítják, Dél-Afrikában 4,0 literes szívó V6-ossal (231 LE/360 Nm), 4,2 literes soros hathengeres szívódízellel (128 LE/280 Nm) és 4,5 literes V8-as turbódízellel (205 LE/430 Nm) készül a Landcruiser 79-es pickup, ezek választhatóak az SVI Max 3-ashoz is. A felfüggesztést megerősítik a nagyobb saját tömeg miatt, illetve speciális felniket és gumikat is felszerelnek, ezek ellenére az autót a Toyota márkakereskedésekben lehet szervizelni.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.