„A mindennapos testnevelésnek nincs alternatívája az iskolákban, számos helyen, ahol kísérleti jelleggel, felmenő rendszerben már bevezették a heti öt testnevelésórát, objektív módon bizonyítható a mozgás preventív és számos pozitív hatása a gyermekek pszichés és fizikai kondíciójára egyaránt” – jelentette ki a Nefmi tájékoztatása szerint az államtitkár az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézete és az ELTE Sport Kft. által szervezett szimpóziumon, amelyen a testnevelés és az iskolai sport témakörén belül a sport- és az oktatásfejlesztés közös feladatait egyeztették a szakértők.
Czene Attila hozzátette: az igazi cél az, hogy a sport az emberek életvitelének részévé váljon, érdemes minél többféle sportmozgással megismerkedni, ezért szeretnék átalakítani a testnevelésórák tananyagát, és olyan új mozgásformákkal színesíteni a tanórákat, amelyekkel eddig csak szórványosan találkozhattak a fiatalok. A mindennapos testnevelés kapcsán a téma szakértői szemléltették a szolnoki és hódmezővásárhelyi gyakorlatot.
Balogh Gábor sportügyekért felelős miniszterelnöki tanácsadó a sportiskolák rendszerének lehetséges fejlesztési irányairól számolt be. A tanácsadó szerint fontos a sportiskolák továbbfejlesztése, valamint a módszertani központok vizsgálata, illetve a sportiskolák országos szintű lefedettsége is. A szakmai fórumon többek közt olyan beszámolókat is tartottak, amelyekkel bemutatták a testnevelés, a testkultúra és az iskolai sport szerepét a közoktatási rendszerben, valamint új nemzeti alaptantervben és kerettantervekben.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.