Vitézy Dávid a sajtóban megjelent bírálatokra reagálva az MTI-nek azt mondta: nem igaz, hogy a jogszabály akár Budapesten, akár az ország más részein a szolgáltatás romlását, színvonalának csökkenését eredményezné, ellenkezőleg, a törvény új lehetőségeket biztosít annak javítására. Mint mondta, a törvény nem írja elő, hogy melyik vonalon hány busz közlekedjen, mivel ezt a megrendelők döntik el, de egységes keretszabályozás jöhet létre.
Kifejtette: a törvény egyebek mellett biztosítja a Budapest területén már működő közös bérletrendszer kiterjesztésének lehetőségét az agglomerációra, szabályozza a sztrájk esetén nyújtandó elégséges szolgáltatás mértékét, összhangba hozza a magyar és az uniós jogot, és megszüntet több, a buszos és a vasúti jogszabályok között ma fennálló ellentmondást.
Vitézy Dávid kiemelte: a BKK számára rendkívül fontos, hogy a törvény biztosítja a megrendelői és a szolgáltatói szerepek szétválasztását. Hozzáfűzte, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén megalkotta a közlekedésszervező kijelöléséhez szükséges rendeletet. Ezzel biztosították, hogy a BKV a jogszabályoknak megfelelően működhessen 2012 május elsejétől, amikor életbe lép a cég új, uniós szabályoknak is megfelelő szolgáltatási szerződése – tette hozzá.
Fontos továbbá a vezérigazgató szerint, hogy a törvény lehetővé tenné azt, a BKV menetrend szerinti hajójáratokat indítson, és a taxiszabályozás is változhat, előírhatják az egységes arculatú, színvonalú, környezetvédelmi besorolású járművek használatát a taxiközlekedésben.
A taxidrosztok használatának jogosultságát és a teherautók behajtási engedélyeit is fokozottan ellenőrzik a budapesti közterület-felügyelők 2012-ben. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint az erről szóló rendeletet a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén fogadta el. A Fővárosi Közterület-felügyelettel való szorosabb együttműködésre azután kerülhet sor, hogy a BKV 2011-ben bevonta a jegyek és bérletek ellenőrzésébe a közterület-felügyelőket, akik hivatalos személyeknek minősülnek, így igazoltathatnak. Ennek eredményeképpen 100 ezer utasra vetítve 23 százalékkal több bliccelőt szűrtek ki, 242 százalékkal több helyszíni pótdíjat szedtek be, 91 százalékkal több bliccelő utast pótdíjaztak utólagosan hivatalos okmány vagy rendőrségi adatlekérés alapján, és 94 százalékkal kevesebb utas távozott intézkedés nélkül.