Hibridek lephetik el Kecskemétet

Bemutatkozott Kecskeméten a Mercedes–Benz hibrid hajtású busza: elektromosan, dízelmotorjának bekapcsolása nélkül akár öt kilométer megtételére is képes.

KG
2012. 06. 15. 15:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zombor Gábor fontosnak tartja, hogy a szakemberek és a lakosság is megismerkedjen az új, energiahatékony és környezetkímélő autóbuszokkal, s minél több járműtípusról szerezzenek személyes tapasztalatot. Ennek érdekében a város többek között a Hess, a Solaris, a Volvo és más autóbuszgyártók járműveinek bemutatását is tervezi.

A polgármester emlékeztetett arra, hogy Kecskemétnek három közlekedésfejlesztési projektje van folyamatban: az intermodális pályaudvar és a kapcsolódó közösségi, valamint az elővárosi közlekedés fejlesztése, továbbá a térségi elérhetőségek javítása.


A tervek szerint a közösségi közlekedés fejlesztése projekt keretében 35–40 környezetkímélő autóbusz beszerzése valósulhat meg. Zombor Gábor hangsúlyozta: a buszpályaudvar városközponti elhelyezkedése miatt elsőrendű szempont a minél alacsonyabb károsanyag-kibocsátás, valamint a csendes üzemelés.

Gumikerekeken guruló villamos

Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója Mercedes–Benz Citaro BlueTec Hybrid autóbuszról elmondta: a 18 méter hosszú járművet a 2010. decemberi próbaüzemet követően Stuttgartban állították forgalomba elsőként, azóta Rotterdam, Krefeld, Mühlheim, Drezda és Hamburg is mellette döntött.

Az ügyvezető igazgató gumikerekeken guruló villamosnak nevezte a járművet, az eddigi egyetlen olyan hibrid buszt, amely akár öt kilométeres távot is képes tisztán elektromosan, dízelmotor nélkül megtenni. A járműnek nincs váltóműve, teljesen rángatásmentesen, komfortosan siklik.

Jönnek a hibridek

A Mercedes–Benz számításai szerint 2015-ben az újonnan megrendelt városi buszok 10–15 százaléka hibrid hajtású lesz. Ingo Fröchlich hozzátette, hogy külsőre semmi különbség nem vehető észre a hagyományos dízelbuszhoz képest, eltekintve attól, hogy ez a jármű valamivel magasabb a tetőre épített akkumulátorok miatt. A férőhelyek száma 140, ebből 48 ülőhely.

A hibrid hajtású Citaro autóbuszt péntek délután menet közben is kipróbálhatják Kecskeméten az utasok, hat vonalon egy-egy útra menetrendszerűen bekapcsolódik a helyi tömegközlekedésbe.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.