Hibridek lephetik el Kecskemétet

Bemutatkozott Kecskeméten a Mercedes–Benz hibrid hajtású busza: elektromosan, dízelmotorjának bekapcsolása nélkül akár öt kilométer megtételére is képes.

KG
2012. 06. 15. 15:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zombor Gábor fontosnak tartja, hogy a szakemberek és a lakosság is megismerkedjen az új, energiahatékony és környezetkímélő autóbuszokkal, s minél több járműtípusról szerezzenek személyes tapasztalatot. Ennek érdekében a város többek között a Hess, a Solaris, a Volvo és más autóbuszgyártók járműveinek bemutatását is tervezi.

A polgármester emlékeztetett arra, hogy Kecskemétnek három közlekedésfejlesztési projektje van folyamatban: az intermodális pályaudvar és a kapcsolódó közösségi, valamint az elővárosi közlekedés fejlesztése, továbbá a térségi elérhetőségek javítása.


A tervek szerint a közösségi közlekedés fejlesztése projekt keretében 35–40 környezetkímélő autóbusz beszerzése valósulhat meg. Zombor Gábor hangsúlyozta: a buszpályaudvar városközponti elhelyezkedése miatt elsőrendű szempont a minél alacsonyabb károsanyag-kibocsátás, valamint a csendes üzemelés.

Gumikerekeken guruló villamos

Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója Mercedes–Benz Citaro BlueTec Hybrid autóbuszról elmondta: a 18 méter hosszú járművet a 2010. decemberi próbaüzemet követően Stuttgartban állították forgalomba elsőként, azóta Rotterdam, Krefeld, Mühlheim, Drezda és Hamburg is mellette döntött.

Az ügyvezető igazgató gumikerekeken guruló villamosnak nevezte a járművet, az eddigi egyetlen olyan hibrid buszt, amely akár öt kilométeres távot is képes tisztán elektromosan, dízelmotor nélkül megtenni. A járműnek nincs váltóműve, teljesen rángatásmentesen, komfortosan siklik.

Jönnek a hibridek

A Mercedes–Benz számításai szerint 2015-ben az újonnan megrendelt városi buszok 10–15 százaléka hibrid hajtású lesz. Ingo Fröchlich hozzátette, hogy külsőre semmi különbség nem vehető észre a hagyományos dízelbuszhoz képest, eltekintve attól, hogy ez a jármű valamivel magasabb a tetőre épített akkumulátorok miatt. A férőhelyek száma 140, ebből 48 ülőhely.

A hibrid hajtású Citaro autóbuszt péntek délután menet közben is kipróbálhatják Kecskeméten az utasok, hat vonalon egy-egy útra menetrendszerűen bekapcsolódik a helyi tömegközlekedésbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.