Zombor Gábor fontosnak tartja, hogy a szakemberek és a lakosság is megismerkedjen az új, energiahatékony és környezetkímélő autóbuszokkal, s minél több járműtípusról szerezzenek személyes tapasztalatot. Ennek érdekében a város többek között a Hess, a Solaris, a Volvo és más autóbuszgyártók járműveinek bemutatását is tervezi.
A polgármester emlékeztetett arra, hogy Kecskemétnek három közlekedésfejlesztési projektje van folyamatban: az intermodális pályaudvar és a kapcsolódó közösségi, valamint az elővárosi közlekedés fejlesztése, továbbá a térségi elérhetőségek javítása.
A tervek szerint a közösségi közlekedés fejlesztése projekt keretében 35–40 környezetkímélő autóbusz beszerzése valósulhat meg. Zombor Gábor hangsúlyozta: a buszpályaudvar városközponti elhelyezkedése miatt elsőrendű szempont a minél alacsonyabb károsanyag-kibocsátás, valamint a csendes üzemelés.
Gumikerekeken guruló villamos
Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója Mercedes–Benz Citaro BlueTec Hybrid autóbuszról elmondta: a 18 méter hosszú járművet a 2010. decemberi próbaüzemet követően Stuttgartban állították forgalomba elsőként, azóta Rotterdam, Krefeld, Mühlheim, Drezda és Hamburg is mellette döntött.
Az ügyvezető igazgató gumikerekeken guruló villamosnak nevezte a járművet, az eddigi egyetlen olyan hibrid buszt, amely akár öt kilométeres távot is képes tisztán elektromosan, dízelmotor nélkül megtenni. A járműnek nincs váltóműve, teljesen rángatásmentesen, komfortosan siklik.
Jönnek a hibridek
A Mercedes–Benz számításai szerint 2015-ben az újonnan megrendelt városi buszok 10–15 százaléka hibrid hajtású lesz. Ingo Fröchlich hozzátette, hogy külsőre semmi különbség nem vehető észre a hagyományos dízelbuszhoz képest, eltekintve attól, hogy ez a jármű valamivel magasabb a tetőre épített akkumulátorok miatt. A férőhelyek száma 140, ebből 48 ülőhely.
A hibrid hajtású Citaro autóbuszt péntek délután menet közben is kipróbálhatják Kecskeméten az utasok, hat vonalon egy-egy útra menetrendszerűen bekapcsolódik a helyi tömegközlekedésbe.