Hiába suhannak a munka ünnepétől kezdve csak a csillogó-villogó Alstom-szerelvények a 2-es metró vonalán, az utazóközönség figyelmét mégis az észak–déli vonal különféle gondjai-bajai vonják magára nap mint nap. Hétfőn egy, a Lehel tér felől a Nyugati pályaudvar állomásra érkezett szerelvény gyakorlatilag megadta magát, a járművezető hiába próbálta mozgásba lendíteni, az Ev3-as egyszerűen gördülésképtelenné vált.
A Metróért Egyesülettől származó információ szerint a vezető azért nem tudta elindítani a szerelvényt, mert beállt az egyik hajtómű csapágya; emiatt szünetelt a forgalom a reggeli időszakban. A szerelők kiérkezését követően sikerült mozgásba hozni a metrót, de a Deák térnél történt félreállításig is újabb problémák merültek fel. Az üzemzavar közel másfél órán keresztül tartott, ami soha nem jön jókor, főleg nem a hétfő reggeli – 7–9 közötti – csúcsforgalomban. A BKK közleménye szerint beállított 47 darab pótlóbusz beállítása ellenére is zsúfolt jeleneteket tapasztalhattak az utasok.
Múlt pénteken szintén a reggeli órákban Újpest-Központ és Újpest-Városkapu között szakadt le egy másik vonatról egy kardánszerkezet, amely megrongálta a pályaberendezéseket. Ez annyit jelent, hogy a forgalombiztosnak minősített jármű az éjszakai üzemszünetben történt átvizsgálást követően csupán néhány órával hipergyorsan meghibásodott. „A Metróért Egyesület sokadszorra is szeretné felhívni a döntéshozók figyelmét a kritikus állapotokra. A metrószerelvények részleges felújítás nélkül véleményünk szerint nem lesznek alkalmasak a járműállomány öt-hét éven belül megvalósítható cseréjéig a forgalom lebonyolítására” – írják közleményükben.
Eközben a kelet–nyugati vonalon már nem csupán a szépen felújított állomásokban lelheti majd örömét az utazóközönség, hanem a peronra begördülő szerelvényekben is. A március 15-i ünnepi hétvégén is kizárólag Alstom-vonatok közlekedtek a 2-es vonalon, míg március 25-től munkanapokon csúcsidőn kívül már egyáltalán nem találkozhattunk régi szerelvényekkel. A BKK honlapján korábban azt közölte, április folyamán fokozatosan vonják ki az orosz „csodákat”. Információink szerint május elsejével a tervek szerint 43 év után örökre búcsút vehetünk a kék színű matuzsálemektől, és végre fehérbe öltözik a kelet–nyugati vonal.
A BKK nemrégiben közleményben adta hírül, hogy megkezdte a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét, és ígéretet tettek rá, hogy a 2014-ben kezdődő, hétéves uniós finanszírozási időszakban megkezdik az M3-as metróvonal járműparkjának és infrastruktúrájának teljes megújítását.
Mint azt korábban megírtuk, egy elkeseredett karbantartó levele miatt áll a bál a BKK-nál a 3-as metró kapcsán. A vállalat cáfolja, hogy az újonnan beszerezni kívánt metrósínek rozoga állapotban lennének, de ez talán a legkisebb probléma a sorban. Elkezdték lerabolni a 3-as vonalra átirányított szerelvények alkatrészeit, lassan elrohad a vágányok rögzítése, és a teljes csere mintegy 200 napot venne igénybe. Az éjjeli toldozgatástól kimerült karbantartók szerint lassan eljöhet a pillanat, amikor hajnalban nem fog forgalomba állni a metró.