A 2-es metrón élmény, a 3-ason félelmetes utazni

Miközben a kelet–nyugati alagútból az előzetes tervek szerint várhatóan májustól már hétköznapokon is eltűnnek a rogyadozó orosz matuzsálemek, a 3-as metró vonalán leszakadó elemről, „végelgyengülő” hajtásrendszerekről érkeznek hírek.

Gabay Balázs
2013. 04. 30. 16:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiába suhannak a munka ünnepétől kezdve csak a csillogó-villogó Alstom-szerelvények a 2-es metró vonalán, az utazóközönség figyelmét mégis az észak–déli vonal különféle gondjai-bajai vonják magára nap mint nap. Hétfőn egy, a Lehel tér felől a Nyugati pályaudvar állomásra érkezett szerelvény gyakorlatilag megadta magát, a járművezető hiába próbálta mozgásba lendíteni, az Ev3-as egyszerűen gördülésképtelenné vált.

A Metróért Egyesülettől származó információ szerint a vezető azért nem tudta elindítani a szerelvényt, mert beállt az egyik hajtómű csapágya; emiatt szünetelt a forgalom a reggeli időszakban. A szerelők kiérkezését követően sikerült mozgásba hozni a metrót, de a Deák térnél történt félreállításig is újabb problémák merültek fel. Az üzemzavar közel másfél órán keresztül tartott, ami soha nem jön jókor, főleg nem a hétfő reggeli – 7–9 közötti – csúcsforgalomban. A BKK közleménye szerint beállított 47 darab pótlóbusz beállítása ellenére is zsúfolt jeleneteket tapasztalhattak az utasok.

Múlt pénteken szintén a reggeli órákban Újpest-Központ és Újpest-Városkapu között szakadt le egy másik vonatról egy kardánszerkezet, amely megrongálta a pályaberendezéseket. Ez annyit jelent, hogy a forgalombiztosnak minősített jármű az éjszakai üzemszünetben történt átvizsgálást követően csupán néhány órával hipergyorsan meghibásodott. „A Metróért Egyesület sokadszorra is szeretné felhívni a döntéshozók figyelmét a kritikus állapotokra. A metrószerelvények részleges felújítás nélkül véleményünk szerint nem lesznek alkalmasak a járműállomány öt-hét éven belül megvalósítható cseréjéig a forgalom lebonyolítására” – írják közleményükben.

Eközben a kelet–nyugati vonalon már nem csupán a szépen felújított állomásokban lelheti majd örömét az utazóközönség, hanem a peronra begördülő szerelvényekben is. A március 15-i ünnepi hétvégén is kizárólag Alstom-vonatok közlekedtek a 2-es vonalon, míg március 25-től munkanapokon csúcsidőn kívül már egyáltalán nem találkozhattunk régi szerelvényekkel. A BKK honlapján korábban azt közölte, április folyamán fokozatosan vonják ki az orosz „csodákat”. Információink szerint május elsejével a tervek szerint 43 év után örökre búcsút vehetünk a kék színű matuzsálemektől, és végre fehérbe öltözik a kelet–nyugati vonal.

A BKK nemrégiben közleményben adta hírül, hogy megkezdte a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét, és  ígéretet tettek rá, hogy a 2014-ben kezdődő, hétéves uniós finanszírozási időszakban megkezdik az M3-as metróvonal járműparkjának és infrastruktúrájának teljes megújítását.

Mint azt korábban megírtuk, egy elkeseredett karbantartó levele miatt áll a bál a BKK-nál a 3-as metró kapcsán. A vállalat cáfolja, hogy az újonnan beszerezni kívánt metrósínek rozoga állapotban lennének, de ez talán a legkisebb probléma a sorban. Elkezdték lerabolni a 3-as vonalra átirányított szerelvények alkatrészeit, lassan elrohad a vágányok rögzítése, és a teljes csere mintegy 200 napot venne igénybe. Az éjjeli toldozgatástól kimerült karbantartók szerint lassan eljöhet a pillanat, amikor hajnalban nem fog forgalomba állni a metró.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.