Elsöprő többség támogathatja Orbánt

Lázár János Hódmezővásárhely fejlesztéséhez kérte a miniszterelnök támogatását az alföldi városban.

HZS
2014. 03. 21. 19:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hódmezővásárhelyiek minden választáson a jobboldali, konzervatív értékek mellett foglaltak állást az elmúlt 24 esztendőben – mondta sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, aki a hódmezővásárhelyi központú választókerületben indul a Fidesz–KDNP jelöltjeként. Ha a kormány vállalja az elmúlt hónapok lakossági fórumain elhangzottak alapján a következő négy évre összeállított, a hódmezővásárhelyi fejlesztésekre vonatkozó tízpontos akciótervet, az itt élők elsöprő többsége Orbán Viktor miniszterelnökségét fogja támogatni – mondta Lázár János.

A politikus úgy fogalmazott, hogy Orbán Viktor megtartotta szavát, és minden segítséget megadott Hódmezővásárhelynek az elmúlt négy évben. Ez azért volt különösen fontos, mert 2002–2010 között a hódmezővásárhelyieket másodrangú állampolgárokként kezelte a szocialista kormány – mondta. Az elmúlt négy évben százmilliárd forint hazai és uniós támogatás érkezett a városba az itt lakók életkörülményeinek javítására – tette hozzá.

Az elmúlt négy évben 3600-ról 1600-ra csökkent a regisztrált álláskeresők száma Hódmezővásárhelyen. A következő ciklusban 1500 új munkahely megteremtését várják a hódmezővásárhelyiek. Azt kérik a kormánytól, hozzon egy ipari beruházást a városba, ehhez az önkormányzat az ipari park és a szakképzés fejlesztését vállalja – mondta Lázár János. A közlekedést érintő fejlesztések közül kiemelte a 47-es út elkerülő szakaszának mintegy 20 milliárd forintos költségű kialakítását, illetve az elővárosi vasút megépítését Szeged és Hódmezővásárhely között 35 milliárd forintból. A helyi kórházban négymilliárd forintnyi fejlesztésre van szükség az ellátás korszerűsítésére, ehhez a források részben már rendelkezésre állnak. Hódmezővásárhelyen folytatnák a városrészek rehabilitációját is, 2018-ig Hódtói lakónegyed és a belváros fölújítását tervezik – mondta a képviselőjelölt.

2018-ra állami segítséggel, uniós támogatással az összes hódmezővásárhelyi oktatási intézményt, különösképpen a szakközép- és szakiskolákat fel kell újítani – folytatta a politikus. A város a sportot érintő fejlesztésekhez – a 2016-os ifjúsági úszó Európa-bajnokság megrendezéséhez, a regionális vívó- és ökölvívócentrum és az ifjúsági atlétikai központ kialakításához is – az állam támogatását kéri – mondta Lázár János. Az elmúlt hónapokban ötezer hektár állami földterületet pályáztattak meg a város környékén a gazdák között. Az itt élők kérik a Földet a gazdáknak program folytatását, valamint a kis és közepes családi gazdaságok kiemelt támogatását – közölte a képviselőjelölt.

Hódmezővásárhely ma a legbiztonságosabb megyei jogú város az országban, a közbiztonság további javításához szükség lenne a helyi rendőrkapitányság épületének mintegy egymilliárd forintba kerülő felújítására. Jelentős feladat a haderő korszerűsítése is, ami a város szempontjából is fontos, mert itt állomásozik a honvédség leginkább hadra fogható alakulata – foglalta össze a fórumokon elhangzott kéréseket a politikus.

Lázár János a sajtótájékoztatót követően a Nyugdíjas Lakóparkban tartott lakossági fórumot mintegy százötven ember előtt. Elmondta: a kormány által tárgyalt nemzeti közlekedési stratégia alapján az Európai Unió támogatásával 2014 és 2020 között az autópályákat el kell vinni a határig, a Kárpát-medence magyarsága felé.

Kassa irányába ki kell alakítani az M3-as autópálya összeköttetését a Felvidékkel – kezdte a felsorolást a fideszes politikus. Az M4-es autópálya meghosszabbításával Berettyóújfalu irányában a Partium felé vezetné a forgalmat, az épülő M43-as autópálya Nagylaknál éri majd el a határt, az M6-os folytatása pedig Horvátországig tart majd – tudatta az államtitkár. Hozzátette: az M60-as sztráda pedig a Drávát átlépve Horvátországba, illetve Szlovéniába vezet majd.

A stratégia fontos eleme, hogy 2020-ra minden megyei jogú városnak autópálya-összeköttetéssel kell majd rendelkeznie. E beruházások közül Lázár a Békéscsabát Kecskeméttel összekapcsoló M44-es építésének megkezdését emelte ki. A középtávú tervek között szerepel, hogy Debrecent négysávos autóút kösse össze Szegeddel. A közlekedési infrastruktúra korszerűsítéséhez tartozik a településeket tehermentesítő elkerülő utak építése is – közölte.

A politikus kifejtette, továbbra is fontosnak tartja, hogy a devizaalapú jelzáloghitelek ügyének rendezését követően segítséget kapjanak azok az autóhitelesek is, akik szintén devizában adósodtak el. A gépjármű ugyanis nagyon sokaknak munkaeszköz, emellett az ország településszerkezetéből adódóan sokan csak autóval járnak dolgozni vagy így tudnak elérni bizonyos közszolgáltatásokat, például az egészségügyi ellátást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.