Százötven új busszal gazdagodik Budapest

A BKK és a Volánbusz alacsonypadlós, klimatizált MAN és Rába-Volvo járművekkel emeli a közlekedés színvonalát.

HBI
2014. 04. 04. 11:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új autóbuszokat pénteken Budapesten adták át hivatalosan a közlekedési társaságoknak, a menetrend szerinti forgalomban április közepétől találkozhatnak velük az utasok. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára kiemelte: a 150 busz – amelyből 60 korszerű csuklós busz – nagyban segíti a környező települések, például Budakeszi, Budaörs, Szigetszentmiklós, Pécel, Gyál közlekedését, az onnan bejárók ingázását.

Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára az átadás alkalmából hangsúlyozta: ez a nap nemcsak az agglomerációban és Budapesten élők számára fontos, de a nemzeti autóbuszgyártás szempontjából is mérföldkő.

György István főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta, hogy Budapest városvezetése a közösségi közlekedést, és az ehhez kapcsolódó infrastruktúra fejlesztését a legfontosabb prioritások között kezeli. Kifejtette, hogy Budapesten 3322 kilométer közlekedési hálózat van, 307 járműviszonylat és 2268 forgalomba kerülő jármű közlekedik naponta Budapest utcáin.

A járműparkból naponta 1250 autóbusz teljesít szolgálatot. Az utóbbi évek budapesti közösségi közlekedési fejlesztései közül kiemelte többek között a 4-es metró múlt heti átadását, hangsúlyozva, hogy „ez az együttműködés, amely a kormányzat és Budapest főváros vezetése között kialakult, én azt gondolom, hogy rendkívül gyümölcsöző, ez az együttműködés jelenti azt, hogy óriási lépéseket tudtunk tenni Budapest közösségi közlekedésének fejlesztésében”.

Néhány évvel ezelőtt még 18 éves átlagéletkorú buszok futottak Budapest utcáin; ezt a számot egyrészt 150 új busz, másrészt jó állapotban levő, 4 és 8 év közötti használt buszok beszerzésével jelentősen sikerült leszorítani – mondta a főpolgármester-helyettes. György István kiemelte: a pénteken átadott 150 új, agglomerációs busszal 500 fölé emelkedik azon buszok száma, amelyeket az 1250-ből már kicseréltek. Ebből több mint 300 az új busz, és újabb buszbeszerzéseket is terveznek: jó eséllyel év végéig a hibrid buszok is forgalomba fognak állni.

György István szólt arról is, hogy a megkötött szerződés alapján azok a buszsofőrök, akik korábban a BKV, mint szolgáltató alkalmazásában álltak, a munkáltatói jogutódlással nem veszítik el munkahelyüket, hanem ebben az új együttműködési projektben partnerként dolgozni tudnak.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elmondta: jövő márciusban lesz 100 éve, hogy elindult Budapesten az első, menetrend szerinti autóbuszjárat; Budapest úttörő volt autóbusz közlekedésben is. Ezekhez a hagyományokhoz méltatlan volt az az állapot, amelyet Tarlós István főpolgármester, a jelenlegi városvezetés, és létrejöttekor a BKK megörökölt – vélekedett.

Az utóbbi évek eredményei közül kiemelte: 2010-hez képest mostanra több mint 300 darabbal nőtt az új autóbuszok flottája Budapesten, és ezt még kiegészíti 200 jó állapotú, néhány éves, alacsonypadlós, klimatizált autóbusz, az autóbuszpark életkora csökkent, és a BKK-val kötött közszolgáltatási szerződés alapján az utóbbi 4 évben több mint 27 milliárd forint értékű beruházást hajtottak végre a szolgáltatók a budapesti buszflottában.

Vitézy Dávid ezenkívül arra is felhívta a figyelmet. hogy 5-ről 0,5 százalékra csökkent a műszaki hiba miatti járatkimaradások száma a buszoknál, és több lett az akadálymentes, valamint a klimatizált jármű is, csökkent a buszok károsanyag-kibocsátása. Hangsúlyozta, hogy Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter és Tarlós István főpolgármester megállapodásának megfelelően a szolgáltatóváltás nyomán a menetrendek, járatszámok és tarifák továbbra is a megszokott fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek majd.

Ismertette továbbá: a 2014 februárjában megkötött szerződés értelmében a megújult szolgáltatás első körben a péceliek számára lesz elérhető idén áprilistól, a 169E vonalon. A további tíz agglomerációs vonalat (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Halásztelek, Nagykovácsi, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint) ütemezett időpontokban, június végéig veszi át a Volánbusz.

Az állami tulajdonú közszolgáltató 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, amelyből mintegy 150-et használ a BKK által szervezett elővárosi forgalomban. Az új buszok a 13-as, 22-es, 64-es buszcsalád, a 38, 40, 40E, 63, 84E, 88, 89E, 94E, 140-140A-140B, 169E, 172, 188E, 240E, 272, 294E autóbuszok vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon közlekednek majd.

Dévényi Gergely, a Volánbusz vezérigazgatója ismertette, hogy a szolgáltatást a Volánbusz történetének eddigi egyik legnagyobb beruházásának köszönhetően vadonatúj, 21. századi követelményeknek megfelelő minőségű buszokkal látják el. Az agglomerációs vonalak ellátásának kiszolgálása érdekében közel 400 munkavállaló lép be új dolgozóként a céghez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.