Múlt hétfőn egy CAF villamos balesetet szenvedett, emiatt felfüggesztette a BKV a már átvett CAF Urbos 3-asok közlekedtetését.
A BKV, a rendőrség és az engedélyező hatóság által indított szakértői vizsgálat a sínfékrendszer mellett a jármű vezérlésére is kiterjed, ám egyelőre nem találják a baleset pontos okát. A Népszabadság szerint az viszont bizonyos, hogy nem emberi mulasztás miatt következett be az ütközés: a jármű egyszerűen nem állt meg, a fékek nem az előírások szerint működtek. Közülük – a lap információi szerint – több ki volt iktatva, ám az erre vonatkozó jelzés nem jelent meg a vezetőfülkében. Egyelőre azt sem tudják, hogy miért nem működött az összes fék, beleértve a második körös fékrendszert.
Mint írják, mindez súlyos koncepcionális hibára utalhat, ami nem volt előre jelezhető a CAF által hozott nemzetközi független szakértői bizonyítványból, és eddig nem tűnt fel az engedélyező Nemzeti Közlekedési Hatóságnak sem.