Hátrányos helyzetű térségek iskoláit támogatták

A fejlesztési program tízmilliárdba került.

MTI
2015. 11. 18. 11:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Czunyiné Bertalan Judit, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős államtitkára szerdán Budapesten, a több mint kétéves program eredményeit bemutató sajtótájékoztatón kiemelte: a hátrányos helyzetű térségek iskoláinak felzárkóztatásán, eszközfejlesztésén túl a projektnek köszönhetően megoszthatóvá vált az intézmények tudása, így a Klik egy tudásközpont lett.

Kitért arra, hogy a projekt egy új szemléletet is hozott, mivel a közösségépítő programokon keresztül a korábbiaknál sokkal jobban sikerült bevonni az iskolai életbe a szülőket, akik így – túl a szülői értekezleteken, az ellenőrző és az elektronikus napló figyelemmel követésén – más szemszögből is láthatták az oktatási intézményeket.

Hanesz József, a Klik elnöke és Kajdi Ákos, a szervezet pályázatkezelő főosztályának vezetője elmondta, hogy intézményi fejlesztések – elsősorban hátrányos helyzetű térségekben – 171 iskolában valósultak meg, ezek keretében játékokat, könyveket, sporteszközöket kaptak az oktatási helyek, illetve egyfajta mentorálás is zajlott szakemberek bevonásával, akik segítettek az iskolát érintő problémák feltárásában, elemzésében és a megoldások keresésében.

Tájékoztatásuk szerint a Klikre is fordítottak pénzt, hiszen a szervezet két évvel ezelőtti indulásakor sok volt a hiányosság, különösen informatikai téren. Azóta sikerült egy az intézmények összekapcsolására is alkalmas hálózatot létrehozni és belső képzések zajlottak – tették hozzá.

Beszámoltak arról is, hogy csaknem háromszáz iskolában találtak olyan jó gyakorlatokat és példákat, amelyek megosztása a többi intézménnyel hasznosnak bizonyult. A projekt ezen részébe ötvenezer pedagógust tudtak bevonni.

A program keretében energiahatékonysági beruházások is megvalósultak – 22 intézményben, 2,7 milliárd forintból –, valamint szerepet kapott a diákok mozgásra és egészséges életmódra nevelése is. Beszéltek arról is: egy iskola eredményessége – a Klik szerint – nemcsak a pedagógusoktól, hanem a szülőktől, az önkormányzatoktól és a civil szférától is függ, ezért ezeket a szereplőket is próbálták együttműködésre, partnerségre ösztönözni azzal, hogy kampányok, miniprojektek készítésébe vonták be őket. Kétszáz iskolában hoztak létre közösségi teret, és mintegy nyolcszáz közösségi program valósult meg a projekt ideje alatt.

Hanesz József kiemelte, hogy az Új Széchenyi Terv keretében, az Európai Unió és az állam támogatásával megvalósult, több mint kétéves programmal a Klik kezelésében levő intézmények 730 ezer diákjának mintegy felét, a pedagógusoknak pedig a 60-70 százalékát sikerült elérni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.