Bár megígérte a kormány, hogy a törvényi minimumnál magasabb szinten szabják meg az osztályfőnököknek, illetve a munkaközösség-vezetőknek járó pótlékokat, végül mégsem tartották magukat ehhez – tudta meg a Magyar Nemzet Galló Istvánnétól, aki a Pedagógusok Sztrájkbizottságának képviseletében nyilatkozott. A sztrájkbizottság és az oktatási államtitkárság legutóbb a múlt héten tárgyalt az oktatás kérdéseiről. Mint Gallóné elmondta, a magasabb szintű pótlékokra annak ellenére nem biztosított fedezetet a kormány az idei költségvetésben, hogy erről még annak tavalyi elfogadása előtt, 2016 tavaszán állapodtak meg. Így a tárgyalásokon részt vevő Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár azt mondta, a magasabb pótlékra csak 2018-ban lesz lehetőség.
A megbeszélésen szó esett a pedagógusok kötelező óraszámáról is. Jelenleg 22–26 órát kell tanítaniuk egy héten a tanároknak, tehát a kötelezettségük nincs fix óraszámban rögzítve. Ez azt az igazságtalan helyzetet eredményezi, hogy hiába dolgozik többet egy pedagógus, ugyanannyit keres, mint az a kollégája, aki kevesebb munkát vállal. A sztrájkbizottság ezért azt szeretné, ha 22 órára állítanák vissza a pedagógusok kötelező óraszámát. Bár mint lapunk korábban megírta, ebben a kérdésben eddig a kormány nem mutatkozott kompromisszumkésznek, most Gallóné arról számolt be, hogy nem zárkóztak el attól, hogy valamiféle megoldás szülessen.
– Mi nagyon sürgetjük a dolgot, és szeretnénk, ha 2017. szeptember 1-jén az új tanév már úgy kezdődne, hogy nyugvópontra került a kérdés – mondta. Igaz, úgy tűnik, a kormány inkább ezt a kérdést is 2018-ban rendezné.
A szakszervezeti vezető arról is beszámolt lapunknak, hogy a tárgyaláson szóba került a mesterpedagógusok helyzete is. Jelenleg ugyanis ezeknek a pedagógusoknak csak heti négy napot kell az iskolákban tanítani, míg egy szabad napot az intézmény biztosít nekik arra, hogy az Oktatási Hivatal (OH) részére lássanak el szakértői feladatokat. Ez viszont leterheli azokat a tantestületeket, ahol több mesterpedagógus is dolgozik. Ezzel kapcsolatban a kormány azt jelezte a sztrájkbizottságnak, hogy felülvizsgálják az érintettek helyzetét. Bár még kész koncepció nincs a rendezésre, de szóba jöhet, hogy a mesterpedagógusok közül lehetnének olyanok, akiknek nem kellene tanítaniuk, így főállásban látnának el szakértői feladatokat.