„Örömmel szeretnénk bejelenteni, hogy a holnapi (júl. 4.) utazók listája összeállt. A török utazási iroda, az Akdem Travel értesíti a helyszínen az első gép utasait, valamint a reptéri transzfert is bonyolítja” – tájékoztatott honlapján hétfő este legfrissebb közleményében a vasárnap csődbe ment Green Holidaysért kezeskedő Uniqa Biztosító.
Az Uniqa ezzel az első „mentőjáratról” adott hírt, amely repülőgéppel megkezdik az utazási iroda csődje miatt Törökországban rekedt magyar utasok kimentését. A közlemény egyben arról is tájékoztat, hogy az első repülőgép utasait ügyfélszolgálati munkatársai kedd délelőtt telefonon is keresni fogják, és tájékoztatják őket a visszautazás részleteiről. Mint jelezték, kedden török idő szerint 15 (magyar idő szerint 14) órakor indul Magyarországra a repülőgép. „Ez a repülőgép szinte kivétel nélkül hazahozza azokat, akik július 1-jén indultak Törökországba” – írták. A járatról szóló további információkat itt lehet megtekinteni. Ugyanakkor a szerdán induló gépek időpontjáról és utasairól csak később ad tájékoztatást az Uniqa.
– Közel ezer utast érint jelen pillanatban a Green Holidays csődje, az utasok 99 százaléka Törökországban tartózkodik. Ezenkívül vannak további károsultak is, akiknek befizetett útjuk van az irodánál, de még nem utaztak el – erről már Vereczki András, az Uniqa Biztosító Zrt. lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője beszélt hétfőn. Az érintetteknek jó hír, hogy a kárrendezés elindításához szükséges határozatot a kormányhivatal kiadta. Ugyanakkor fontos információ, hogy a kárenyhítés nem az utazási iroda, hanem a biztosító feladata. Az ezzel kapcsolatos ügyintézést pedig maguknak az utasoknak kell kezdeményezni, akik igényeiket közvetlenül az Uniqával szemben érvényesíttethetik.
A biztosító a kényszerű kinntartózkodás és hazautazás költségét fedezi, illetve a meghiúsult utazás számlával igazolt költségét részben vagy egészben megtéríti. Mindezt az Uniqa Biztosító által vállalt limiten belül, ami Green Holidays esetében 500 millió forintot jelent. Az érintettek a kárigényükről szóló bejelentést a 06-80-299-999-es zöldszámon vagy az [email protected] címen tehetik meg. A biztosító azt ígéri, ezt követően sürgős eljárás keretében elbírálja a kérelmeket és megkezdi a költségek rendezését, valamint a hazautazás megszervezését.