Százezreket érint: elérhetetlen volt az OTP netbankja

Órákon keresztül nem lehetett belépni az online rendszerbe, a kártyás fizetést sem engedte az OTP netes felülete.

MN
2017. 09. 12. 9:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az OTP-s ügyfelek százezreinek okozhatott gondot a netbankon tapasztalható leállás: kedden délelőtt gyakorlatilag lehetetlen volt belépni az online rendszerbe, a kód és azonosító megadása után a továbblépést segítő sms ugyan megérkezett, de a netbank oldalát egyszerűen nem lehetett betölteni – a számítógép csak annyit jelzett, hogy „a biztonságos kapcsolat sikertelen”.

Akadozva, vagy éppen egyáltalán nem működött az OTP POS online kártyás fizetési felülete sem, amit főként webshopos vásárlásoknál szokás használni.

Érdeklődtünk a bank sajtóosztályánál, hogy mi okozta a leállást, hány ügyfélt és szolgáltatást érint a hiba, és várhatóan mikor állítják helyre a netbankos és kártyás fizetési rendszert. Válaszukból kiderült, hogy ők nem általános leállásként kezelik a helyzetet: az internetbank, a SmartBank, illetve a webshop működése során „jelenleg lassulás tapasztalható” az OTP szerint,  szakembereik pedig folyamatosan dolgoznak a szolgáltatások visszaállításán.

A bank egyúttal elnézést kért az érintett ügyfelektől is, számukat azonban nem árulta el. Későbbi érdeklődésünkre ugyanakkor már jelezték, kevéssel dél előtt elhárították az online bankfelületek hibáit.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.