Az OTP-s ügyfelek százezreinek okozhatott gondot a netbankon tapasztalható leállás: kedden délelőtt gyakorlatilag lehetetlen volt belépni az online rendszerbe, a kód és azonosító megadása után a továbblépést segítő sms ugyan megérkezett, de a netbank oldalát egyszerűen nem lehetett betölteni – a számítógép csak annyit jelzett, hogy „a biztonságos kapcsolat sikertelen”.
Akadozva, vagy éppen egyáltalán nem működött az OTP POS online kártyás fizetési felülete sem, amit főként webshopos vásárlásoknál szokás használni.
Érdeklődtünk a bank sajtóosztályánál, hogy mi okozta a leállást, hány ügyfélt és szolgáltatást érint a hiba, és várhatóan mikor állítják helyre a netbankos és kártyás fizetési rendszert. Válaszukból kiderült, hogy ők nem általános leállásként kezelik a helyzetet: az internetbank, a SmartBank, illetve a webshop működése során „jelenleg lassulás tapasztalható” az OTP szerint, szakembereik pedig folyamatosan dolgoznak a szolgáltatások visszaállításán.
A bank egyúttal elnézést kért az érintett ügyfelektől is, számukat azonban nem árulta el. Későbbi érdeklődésünkre ugyanakkor már jelezték, kevéssel dél előtt elhárították az online bankfelületek hibáit.