A közlekedés az elkövetkező időszakban „kétségtelenül nehézségeket fog jelenteni”, a helyzet megkönnyítése érdekében a lakásokba részletes tájékoztatót juttatnak el az alternatív útvonalakról, lehetőségekről – mondta Tarlós István főpolgármester a 3-as metró vonalának november 6-án kezdődő felújításáról tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Hozzátette, hogy a 2-es metrót öt évig újították fel, melynek során csak nyáron dolgoztak, és „műszakilag csonka felújítás volt”. A szerelvényeket nem is biztosították, és majdnem csak a fele a vonal hosszúsága a 3-as metróéhoz képest – emelte ki.
Mint mondta, néhány nap múlva elkezdődik az M3-as vonal északi szakaszának teljes körű korszerűsítése, a felújítás országos szinten is kiemelkedő beruházás.
„Volt ez a hétévezés, hogy hét éve van ez a kormány. De nem hét évünk, hanem szűk két évünk volt a felújítás elkezdésére, miután a kormány két éve vette át a BKV adósságállományát” – jelentette ki, és hozzáfűzte, hogy amíg ez fennállt, a kötelezettségvállalás fedezet nélküli lett volna. „Nem hét év, kettő év telt el 2015 óta” – hangsúlyozta Tarlós István.
Elmondta, hogy az M3-as metró Magyarország legnagyobb forgalmat lebonyolító vasúti rendszere, építési hossza 17,3 kilométer, a vonalon 120 méter hosszú szerelvények futnak. „Közlekedési főgerincről kell beszélnünk”, felújítását nem lehet észrevétlenül lebonyolítani – szögezte le a városvezető. Évekig közlekedési fennakadásokra lehet számítani, de ha semmilyen nehézséggel nem kellene megküzdeni, az „nem kevesebbet bizonyítana, mint hogy a 3-as metró teljesen felesleges” – jelentette ki.
A főpolgármester kitért arra is, hogy a metróvonalhoz szükséges síneket beszerezték, és aláírták a műszaki ellenőri, illetve egyéb mérnöki feladatok ellátására szolgáló szerződést is. Hozzáfűzte, hogy felszíni munkálatok mára lényegében befejeződtek, és a BRFK közreműködésével nemcsak a buszpótlást szervezték meg, hanem az alternatív útvonalakat is meghatározták.
„Miért az északi szakasszal kezdünk?” – tette fel magának a kérdést. Szavai szerint alátámasztható árajánlatok érkeztek, és a beruházás annyival előbb fejeződik be, amennyi az északi szakasz kivitelezési ideje. Ezzel párhuzamosan elkezdődik az alagútrendszer korszerűsítése, emiatt csúcsidőn kívül a teljes vonalon pótlóbuszok szállítják az utasokat, és a hétvégén is vágányzár lesz érvényben. A középső és déli szakasz felújítására új közbeszerzési eljárás indul, de „most van időnk”, alátámaszthatatlan ajánlatokat a bírálóbizottság továbbra sem fog elfogadni – szögezte le Tarlós.