Tarlós István azt mondta: jövőre megvalósul az Aranyhegyi-patak árvízvédelme és a pünkösdfürdői védmű magasítása. A Barát-patak torkolatánál azonban nem biztos, hogy a fővárosnak kell megépítenie a védművet, mivel az Budakalász és Pomáz érdeke – tette hozzá.
A főpolgármester azt mondta, hogy a Dunával párhuzamos – római-parti – védmű nyomvonaláról néhány hónapig még folytatható vita. A főváros felkért egy „tudós társaságot”, amelyben három egyetemi tanszék, a vízügyi főigazgatóság, valamint a tájépítészek egyik professzora is részt vesz. A testület tagja „három olyan megkérdőjelezhetetlen szaktekintély, akiket annak idején Lányi András ( ) próbált felhasználni a tiltakozók ügye érdekében” – fogalmazott.
A grémium feladata, hogy vitassa meg a római-parti védmű nyomvonalának „szakmai státusát és követelményeit”, és adjon szakmai véleményt – mondta Tarlós István. Kitért arra is, hogy a part menti nyomvonalat támogatók és ellenzők képviselői is részt vehetnek majd megfigyelőként a grémium megbeszélésein.
Közölte azt is, hogy a Fővárosi Csatornázási Művek megbízott egy mélyépítési tervezőcéget, hogy készítsen még egy részletes összehasonlító szakvéleményt a Nánási út – Királyok útjai nyomvonalra.
A 3-as metró felújításáról szólva a főpolgármester közölte: az északi szakasz felújított állomásainak műszaki átadás-átvételére jövő decemberben kerülhet sor, ezután következnek majd a déli, végül a középső szakasz állomásai. Az utóbbiakra vonatkozó tenderek valószínűleg jövő év elején fognak megjelenni, a szerződéskötések 2018 nyarára várhatók. A déli szakasz állomásain a munka 2018 harmadik negyedévében indulhat, és tizenhat hónapig tart, a középső szakaszon pedig legkorábban 2019 negyedik negyedévében kezdődhet meg az állomások felújítása – közölte.
Tarlós István kitért arra is, hogy „az egyesek által annyira vágyott” kaotikus állapotokkal, illetve „a budapesti ( ) közlekedés teljes összeomlásról felépített ( ) vízióval ellentétben a közvélemény megelégedésével zajlik” a metrópótlás.