Tarlós: Egyelőre nem kell visszafizetni semmit

A főpolgármester elődje politikai felelősségéről is szót ejtett.

MNO
2017. 02. 10. 6:57
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Az OLAF nem hozott határozatot, egyelőre semmilyen határozat nincs arról, hogy vissza kellene bármit is fizetni” – mondta a budapesti főpolgármester az ATV Egyenes beszéd című műsorában a 4-es metró beruházását érintő vizsgálattal kapcsolatban csütörtök este.

A dokumentumban van 77-78 megállapítás, amelyet Tarlós István szerint első lépésben megfelelő tónusban kell vitatnia Budapestnek, erre van törvényes jogorvoslati lehetőség.

Kósa már tudja, hogy kik a felelősök

A Fidesz frakcióvezetője szerint már most meg lehet mondani, kiket terhel politikai felelősség az elmúlt évtizedek legnagyobb, a 4-es metró beruházása körüli korrupciós botrányáért. Kósa Lajos péntek reggel a TV2 Mokka című műsorában a 2010 előtti kormányfők közül Medgyessy Pétert, Gyurcsány Ferencet és Bajnai Gordont sorolta ide.

A frakcióvezető szerint Demszky Gábor korábbi főpolgármester és egykori helyettese, Hagyó Miklós is „egészen biztosan felelősek” az ügyben. Kósa Lajos kitért arra, hogy 2010 után a főváros új, Tarlós István irányította vezetése „a kormány aktív támogatása mellett próbálta menteni, ami menthető”.

Mint mondta, a politikai mellett büntetőjogi felelősség is van, ennek megállapítása a hatóságok feladata. (MTI)

A főpolgármester – ahogy a kormány is –egyetért a jelentés megállapításainak jelentős részével. 

Tarlós elődje szerepéről is szót ejtett. Elmondta, hogy Demszky Gábor büntetőjogi felelősségének megállapítására ő nem hivatott, nem kompetens, de olyan nincsen, hogy egy polgármesternek ne legyen politikai felelőssége azért, ami az általa 20 évig vezetett városban történt. Az alkalmasság és alkalmatlanság kérdését is felveti a problémakör, „egy-két ügyet át lehet vinni egy főpolgármester háta mögött, de hogy 77 problémát nem vesz észre éveken keresztül? Akkor hol a szürkeállomány, amit annyi évig hallottunk?” – vetette fel.

Kijelentette: az OLAF tett megállapításokat, vannak olyan elemek, amelyek felvetik a korrupció és a csalás gyanúját, ilyen például az Alstom és a Siemens. Ezeket a szerződéseket egytől egyig 2009-ig kötötték, azt az ötöt, ahol a legkomolyabb problémákat észlelik, még a 2006-os választások előtt kötötték meg – közölte Tarlós, de hozzátette: ezeket az ügyeket nem hajlandó kommentálni, mert nem tudja, mi történt. Hogy hány esetben állapítanak meg bűncselekményt a hatóságok, még kérdéses.

– Az OLAF-jelentésben 2003-tól vannak dátumok, az új városvezetés módosított szerződéseket, ezzel 30 milliárd forint körüli értéket visszaszereztünk a városnak. E módosításokat meg sem említi a jelentés, nincs baja velük a szervezetnek – mondta a főpolgármester.

2010 után egy ügy van, amelynek az alapszerződése kerülhet abba a kategóriába, amely legsúlyosabb, ez az ellenőrző mérnök szerepköre, amelyben ráadásul az új városvezetés szüntetett meg egy súlyosan korrupcióveszélyes állapotot – tette hozzá.

A 4-es metró beruházás Tarlós István szerint 406 milliárdba került, majdnem 50 milliárddal kevesebbe, mint amennyiről eddig beszéltek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.