Karácsony forgalomlassítási terve rontja az autósok közérzetét

Karácsony Gergely április 27-i előterjesztésében javaslatokat tett a budapesti forgalom lassításáról. Rendeleti úton korlátozná a főváros gyorsforgalmi útjain érvényes 70-es sebességhatárt, az alárendelt és mellékutakon pedig egységesen 30-as korlátozást vezetne be. A cél a gyalogosok és a kerékpárosok biztonságos közlekedésének javítása. A főpolgármester új irányszabásáról kérdezte a hirado.hu Várkonyi Gábor autópiaci szakértőt, autós újságírót.

Forrás: hirado.hu2020. 04. 30. 8:44
Pécs, 2015. április 16. Rendőrök a VÉDA automata közlekedés-ellenőrzési rendszer egyik sebességmérőjével a 6-os főúton, Pécs határában 2015. április 16-án. Reggel hat órakor 24 órás sebességellenőrzési akció indult Európa 22 országában. MTI Fotó: Sóki Tamás Fotó: Sóki Tamás
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várkonyi Gábor elmondta, hogy egy átlagos modern autó áttételezése a mindennapi városi forgalom terhelésére 50 km/h-ra van optimalizálva. Ehhez viszonyítva van beállítva a megfelelő fogyasztási és emissziós arány, ezért ha az átlagsebességet tartósan 30 km/h köré csökkentjük, akkor a legtöbb autó fogyasztási és emissziós értékei megnőnek. Azaz több üzemanyag ég el és nagyobb arányú emisszió keletkezik. Környezetvédelmi szempontból tehát ez kifejezetten rossz döntés.

A szakértő hozzátette, hogy ezek az innovatívnak tartott gondolatok már meghaladottnak számítanak Nyugat-Európában, ahol erős társadalmi és környezetvédelmi ellenállásba ütköztek. Példaként hozta fel erre a Német Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal (UBA/NKH) kutatását, amely megállapította, hogy ha Németország összes autópályáján bevezetnék a sebességkorlátozást, akkor is csak összesen 0.2 százalékkal lenne kevesebb az országos szintű a CO2-kibocsátás. Majd kiemelte azt is, hogy egyértelmű bizonyítéka annak ez a tervezet, hogy a főpolgármester tiltásokkal, szigorításokkal próbálja az autósok közérzetét rontani, nem beszélve azokról, akik számára a járművük direkt munkaeszköz.

Karácsony Gergely a Fővárosi Közgyűlést a vírushelyzet okán nem hívja össze, hanem rövid szakértői és lakossági egyeztetés után maga dönt a szabályozás érvényesítéséről.

Jól látszik: a forgalomlassítás terve ma elsődleges prioritású ügy a városházán. Az ilyen tervek hátterében mindig politikai irányadás rejtőzik. Az autózás, az autó vörös posztó a progresszív ideológia számára. Az pedig a politikailag korrekt beszédmód része, hogy a biztonságra és az élet védelmére hivatkozva változtatják meg az emberek jól bevált életvitelét a progresszív-liberális ideológiákat képviselő politikusok. Ahogyan Karácsony Gergely a bejelentésnek szánt Facebook-posztjában írja, a mellékelt Index-cikkel kiegészítve: „a járvány elleni védekezésen túl az élet más területein is az emberéletek megmentése a célunk: hiszen minden héten életét veszti egy budapesti az utakon”.

A teljes cikket IDE KATTINTVA olvashatják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.