Szerdán délutántól és kora estétől délnyugaton (Somogy, Zala, Alpokalja) gyenge hószállingózás kezdődhet. Akár késő estig, éjfélig is havazásra kell számítani ezeken a területeken, ugyanakkor késő estétől a csapadék formája az ország nyugati és északi megyéiben is több helyen fagyott esőre, majd ónos esőre vált. Az említett tájakon csütörtök reggelre akár több milliméternyi ónos eső is hullhat, ami jégpáncéllá változtathatja az útfelületet. Az Országos Meteorológiai Szolgálat figyelmeztetést adott ki, a nyugati megyékre a sárga riasztás is érvényes. A közútkezelők és az önkormányzatok kötelessége gondoskodni az utak csúszásmentességéről, de a balesetek elkerülése érdekében a járművek vezetőit is óvatosságra intik a szakértők.

A jég, a jeges út ellen nincs ellenszer, nincs olyan vezetéstechnikai trükk, amivel a csúszás kivédhető, a megcsúszott járművet a tehetetlenségi erő sodorja magával. Lengyel János közlekedés-biztonságtechnikai igazságügyi műszaki szakértő a Magyar Nemzetnek elmondta, hogy
a jegesedés és a csúszás veszélyét csak a megelőzéssel, az óvatossággal, a fokozott koncentrációval lehet csökkenteni. Az ijedtség és a pánik csak fokozza a balesetveszélyt, előre fel kell készülni a vészhelyzetre, ebben segít a meteorológiai előrejelzés is.
A szakértő hozzátette, hogy a téli közlekedési körülmények között a havas, latyakos, jégbordás vagy ónos esőtől csúszós utak, járdák, burkolatok nemcsak az autósoknak, hanem a gyalogosoknak is lelassult közlekedést, parkolási, megállási gondokat, egyéb veszélyeket, kellemetlenségeket jelentenek. A statisztikák szerint évente átlagosan ötven-hatvan olyan nap van, amikor a települések közútjaira hullott csapadék eltávolításáról, az utak síkosság-, fagyás- és csúszásmentesítéséről gondoskodni kell. Ez a zord, gyorsan változó időjárás következtében olykor késhet, így a járművezetőknek is óriási a felelőssége a téli balesetek megelőzésében.
Lengyel János szerint a legfontosabb, hogy a téli időjárási viszonyok között a sofőr soha ne vezessen rutinból, maradjon éber, számítson arra, hogy a következő kanyarban már megváltozhat az útfelület, haladjon lassabban és tartsa uralma alatt a gépkocsit. Ez a biztonságos téli vezetés három fő eleme. Kiemelte, hogy a sofőrnek folyamatosan összpontosítania kell az útviszonyok mellett a biztonságos követési távolságra is, előre elkerülve ezzel egy, a csúszós-jeges úton életveszélyes hirtelen fékezés eshetőségét. Lefagyott úton az elinduláskor a megcsúszás elkerülése miatt alapvetően fontos a fokozatos gyorsítás. Ha a kerekek mégis megcsúsznának, magasabb fokozatba kell váltani, csökkentve a kerekekre ható erőt, így nem sodródik ki a jármű.
Hasznos tanácsok a rendőröktől
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz. A ködlámpa nagy ködben, esőben, hóesésben hasznos, mert javítja a láthatóságot, viszont amint javulnak a látási viszonyok, le kell kapcsolni, mert nagyon zavarja a mögöttes forgalmat, és erős fénye miatt megtévesztő, összekeverhető a féklámpával. Ez a hátsó ködzáró fényre is igaz. Ennek fényereje nagyobb, mint a helyzetjelző lámpáé, ezért is észlelhető nagyobb távolságból.
Csúszós úton a gépjárművezetőknek számolni kell azzal, hogy mind a megállás, mind a kanyarodás komoly koncentrációt igényel, de még az egyenes haladás is nagyobb óvatosságot követel. Amennyiben az autó fara elkezd oldalra enyhén kitörni, finom ellenirányú kormánymozdulattal érdemes korrigálni.
Téli úton kerülni kell az előzést, és elővigyázatosan, lassítva kell elvégezni a kikerülést, nem a száraz úton megszokott rutinsebességgel. Csúszós útszakaszokhoz közelítve vegyünk vissza a tempóból! Ha baj van, és az autó megcsúszik, semmiképp sem a satufék a megoldás. Érdemesebb nagyobb követési távolságot tartani, hogy legyen időnk reagálni a kialakuló helyzetre, akár arra, hogy fékezve blokkol a kerék. Használjuk a motorféket, üresben lehetőleg ne guruljunk, motorfékkel lassítva kisebb az esély a kerék blokkolására!