Zavart okozhatott Karácsony Gergely kommunikációs stábjában, hogy a főpolgármester „beragadt a rajtnál”, nem jól sült el a miniszterelnök-jelölti bejelentését erősíteni hivatott The Economist-interjú,
egyre nagyobb a botrány a baloldali politikus hiányzó nyelvvizsgája és idegennyelv-tudása miatt, sőt Karácsony már az oktatói és tudományos múltja miatt is magyarázkodásra kényszerült.
A főpolgármesteri stáb meghatározó embere Gyurcsány Ferenc egykori kabinetfőnöke és kommunikációs államtitkára, Gál J. Zoltán, akit a városházán stratégiai főtanácsadóként foglalkoztatnak, és információink szerint ő írja Karácsony Facebook-bejegyzéseit is. Mivel nem tudja a kommunikációs stáb egy a kormánypártokhoz kötődő botrány kirobbantásával elterelni a figyelmet, Karácsony emberei kénytelenek voltak valami nagy dobással előállni.
Gál J. meglehetősen jó kapcsolatot ápol azzal a Bajnai Gordonnal, aki központi figurája a baloldal körül szerveződő adatbiznisznek, csakúgy mint Szigetvári Viktor korábbi kabinetfőnök, MSZP-s kommunikációs stratéga és Dessewffy Tibor, a Gyurcsányék agytrösztjét, a Demost korábban irányító szociológus. Mint arról a Magyar Nemzet többször beszámolt,
Gyurcsány és Bajnai emberei választási célú adatgyűjtésbe kezdtek, ennek érdekében magyar és külföldi – észt – cégeket is létrehoztak, ezek egyikében a Soros-hálózat egyik ismert adatguruja, Paul Hilder is feltűnt.
A baloldali adatbiznisz központi cége a Datadat nevű vállalkozás, amelynek a szolgáltatásait Gyurcsány Ferenc DK-elnök rendszeresen igénybe veszi, a cég egyik tulajdonosa Bajnai Gordon. A társaság ügyvezetője Ficsor Ádám korábbi, polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító tárca nélküli miniszter, felelős pozícióban van Szigetvári Viktor, mellettük Dessewffy és tanítványai is részt vesznek a cég munkájában.
A baloldal így készül gőzerővel a 2022-es választási kampányra, amelyet várhatóan teljes mértékben a közösségi médiára fognak építeni, a Nyugat-Európában és az USA-ban már bevált módszereket alkalmazva.
Ebbe illeszkedik, hogy Karácsony Gergely kommunikációja lényegében arra redukálódik, hogy a Facebookot mint legnagyobb közösségi médiát használja.

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
A főpolgármester csütörtöki, sejtelmes bejegyzésében arról írt: „Szombaton nézzetek rá a Facebook-oldalamra, meg akarok mutatni valamit.” A #99kontra1 hashtag a bejegyzésénél pedig arra utalt, hogy a jelölti bejelentésének a vezérfonala az a jelmondat lesz: a kiváltságos kevesek egy százalékának az uralma helyett a többség 99 százalékának a szolgálatára van szükség.
Nem is történt másképp, Karácsony Gergely ma reggeli bejelentésében hangsúlyozta, hogy a többség érdekében kormányozna a kiváltságos egy százalékkal szemben.