Szentgyörgyvölgyi Péter, az V. kerület kormánypárti polgármestere többszöri megkeresésre azt kérte a fővárostól: legyen lehetőség arra, hogy a budapesti polgármesterek az általuk vezetett kerületek lakosai számára kizárólagos várakozóhelyeket jelölhessenek ki. A főváros a kormánypárti polgármester javaslatát elutasította, majd „mintaterületnek” azt a Terézvárost jelölte ki, amelynek polgármestere később csatlakozott rá Szentgyörgyvölgyi Péter felvetésére. Azaz a momentumos vezetésű VI. kerületben valósul meg az, amiért a fideszes vezetésű polgármester hosszú idő óta dolgozik és előterjesztést nyújtott be a Fővárosi Közgyűlésnek.

„Mivel rendkívül fontos, hogy a sűrű városi környezet ellenére is a fejlesztéseink során minél nagyobb mértékben újabb zöldfelületeket is létrehozzunk, ezért a lakossági parkolási feltételek további javítására már csak adminisztratív eszközök állnak rendelkezésre. Ennek tükrében
Szentgyörgyvölgyi Péter 2020 novemberében, addig egyedülálló ötletként, elsőként nyújtotta be javaslatát főpolgármester úrnak, kérve, hogy tűzze a Fővárosi Közgyűlés napirendjére azt, hogy a fővárosi parkolási rendelet módosításával a budapesti polgármesterek az általuk vezetett kerületek lakosai számára kizárólagos várakozóhelyeket jelölhessenek ki.
A főváros vezetése a kezdeményezést jogszabályi hivatkozásra tekintettel napirendre sem tűzte” – reagált lapunk kérdésére a belvárosi önkormányzat. Hozzátették: bár a közgyűlés nem vette napirendre Szentgyörgyvölgyi Péter javaslatát, több szomszédos kerület, szembesülve hasonló nehézséggel, az V. kerületi ötlet alapján elkezdett forgalomtechnikai terveket készíttetni a kizárólagos lakossági várakozásra.
„Az V. kerület forgalomtechnikai kiviteli terve 2021. január 25-én került benyújtásra a Budapest Közúthoz jóváhagyásra. A megvalósítás módja: a KRESZ-táblával kijelölt szakaszon csak az V. kerületi várakozási engedéllyel rendelkező lakosok várakozhatnának a terv szerint. A tervezéssel érintett területek 31 százalékán kizárólag a kerületi lakosság várakozhatna. Az elosztásra előzetes felmérés és lakossági igények, jelzések alapján tettünk javaslatot.”
– emlékeztetett az V. kerületi önkormányzat. Hangsúlyozták: a Budapest Közútnak az előírások szerint húsz napja lett volna válaszolni, azonban közel fél éven át válasz nélkül hagyta a megkeresést, egyeztetést sem kezdeményezett ez ügyben. Mindezek után Szentgyörgyvölgyi Péter július 23-án küldött, postafordultával jóváhagyást kérő levelére 2021. július 26-án a mellékelt, megdöbbentő válasz érkezett a Budapest Közút vezérigazgatójától a tervekre vonatkozóan.
„A levélben arról tájékoztatnak, hogy
a Budapest Közút a szakmaiság helyett a Fővárosi Önkormányzat és a BKK iránymutatása alapján dönt az V. kerületiek kizárólagos várakozóhelyei ügyében, csak az említett két szervezet egyetértését követően áll módjukban kiadni a jóváhagyást.
A Budapest Közút válaszában azt is jelezte, hogy időközben a VI. kerület számára a Szentgyörgyvölgyi Péter kezdeményezéséhez teljesen hasonló megoldást jóváhagytak, szintén a Fővárosi Önkormányzat és a BKK iránymutatása mellett. Mély megdöbbenéssel értesültünk a fentiekről, hiszen a tények ellentmondanak egymásnak, és jogsértést feltételeznek” – mutatott rá az V. kerület sajtóosztálya.
Az önkormányzat arra is felhívta a figyelmet, hogy a levél azt sugallja, hogy a tulajdonos fővárosi önkormányzat vezetése nyomást gyakorolt a Budapest Közútra, és diszkriminatív politikai döntés született egy jogi keretekkel szabályozott szakmai ügyben.