– Más fővárosi ügyekben is gyakran előfordul mostanában, hogy még jóformán ideje sem volt csippanni egyet az Outlookomban az e-mailnek, a levél tartalmát már nyilvános Facebook-videóban üzeni meg valamelyik fővárosi vagy kerületi vezető. Ez a típusú, kizárólag a nyilvánosság figyelmének pillanatnyi megragadását célzó eljárás az érdemi szakmai egyeztetés és párbeszéd lehetőségét már első lépésben jóformán kizárja – írta válaszlevelében Vitézy Dávid, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, miután levelet kapott Déri Tibor újpesti polgármestertől.
Az ügy nemcsak azért kínos, mert a baloldali polgármester még a választ sem várta meg az ügy nyilvánosságra hozatalával, hanem levelével szakmai baklövést követett el, ugyanis kormányzati cégnek nincsen kompetenciája a fővárosi telken egyeztetés nélkül beruházást végrehajtani. Vitézy a levél tartalmától függetlenül leszögezte: bármikor áll Déri rendelkezésére, telefonon, e-mailben, a BFK számos szakemberével közösen.
– Az elmúlt két és fél évben – Budapest 22 másik kerületével ellentétben – egyetlen alkalommal sem tudtuk számos kísérletünk ellenére elérni, hogy személyes egyeztetésre kerüljön sor polgármesteri szinten a BFK és Újpest között a tervezett új káposztásmegyeri vasútállomások, a Rákospalota–Újpest állomás rekonstrukciója és más kiemelt beruházások kapcsán. Ezért még ha ilyen módon is, de örülök, hogy most legalább talán elindulhat ez a régóta várt párbeszéd – szögezte le Vitéz Dávid. A vezérigazgató emlékeztetőül az írta: az újpesti uszoda térségében kormányzati beruházásban HÉV- vagy vasútfejlesztés nem zajlik, ott ilyen, állami fenntartású kötöttpályás vonalak nem lelhetők fel.
A térségben a M3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításának tervei készültek el, hivatali elődje, Wintermantel Zsolt kezdeményezése nyomán, a Fővárosi Közgyűlés akkori döntése alapján, fővárosi finanszírozásban. E beruházás gazdája, előkészítője és építtetője a Budapesti Közlekedési Központ, amelyet 2014 decembere óta nem ő vezet.