Nem merek úgy nyilatkozni a lapjuknak, hogy azt rögzítik, és megkérdeztem más kollégákat, de senki nem meri vállalni, mert félünk a kirúgásoktól…
– mondta el a Metropolnak egy férfi, aki az FKF-nél dolgozik és a korábbi cikkeik nyomán kereste meg a lapot.
Sajnos mindenhol létszámhiánnyal küzd a cég, miközben a téli munkákra nem jelentkezik senki. Tőlünk 2020. november 27-én 2 fő, február 8-án 1 fő fizikai munkavállalót küldtek el… Eközben csak a szelektíves részlegen 80 fő hiányzik, betegállomány, üzemi baleset, vagy éppen azért, mert sokan kiléptek
– tette hozzá a dolgozó.
„A Karácsony Gergely-féle városvezetés 2021 szeptemberétől hozta létre a BKM-et, melybe többek között a korábbi FKF Nonprofit Zrt. is beleolvadt, ahol jelenleg tartályszállítóként dolgozom… Az egyik budapesti üzem területén beíratták a tartályszállítókat is egy OKJ-s tanfolyamra, ahol képesítést szereztünk arra, hogy kukásautóra is átvezényelhetők legyünk. Önszántunkból nem végeztük volna el a képzést, de az üzemvezető megfenyegetett, hogy aki nem szerzi meg a képesítést, annak ajtót mutat a cég. A vizsgát mindenki sikeresen letette, de a beíratott dolgozók közül egyet már a tanfolyam közepén, egyet pedig a vizsga után elbocsátottak, pedig a főpolgármester azt mondta, csak felügyelőbizottsági helyeket és igazgatói pozíciókat szüntetnek meg. … Az FKF folyamatos munkaerőhiánnyal küzd kommunális és szeletív hulladékrakodók terén, ezért október második felétől a tartályszállítóktól néhány embert egyik napról a másikra átvezényeltek kukásautókra rakodni” – rögzítette az illető.

„Az FKF-nél további létszámcsökkentés várható, sok kolléga csak az év végi jutalmat várja és januártól várhatóan további, tömeges felmondások következnek……Az igazgatók száma nem csökkent, sőt, vízfejre dagasztották a vállalatvezetést, létre hoztak egy csomó, új igazgatóságot, ahol még több haver juthatott jól fizető álláshoz” – hívta fel a figyelmet az FKF munkatársa.
Miközben a dolgozókon spórol a városvezetés, leszerelik a kukákat és a BKK-automatákat, a közműcégek élén álló Mártha Imre, a közműholding vezérigazgatója megdöbbentő módon dicsekszik a ki tudja, hogyan megszerzett milliókkal: luxusszállodák a világ legdrágább pontjain, jachtutak a tengereken alulöltözött hölgyek kíséretében, vitorlások, és naponta váltogatott tízmilliós órák. Továbbá kiderült, hogy egy több mint kétezer négyzetméteres, minimum 2 milliárd forintot érő, úszómedencés svábhegyi villában él, és egy 100 milliós luxusautóval jár.
