Az Index cikksorozatában mutatja be Bajnai Gordon volt miniszterelnök és Ficsor Ádám egykori DK-s titokminiszter online kampányok támogatására létrehozott cégeinek tevékenységét – olvasható az Index cikkében.
A sorozatban szót ejtenek majd arról, hogy
- egy DatAdat nevű cég tevékenysége dönthette el az ellenzéki előválasztást;
- mely választások eredményeit befolyásolhatta korábban ez a céghálózat;
- hogyan tervezik elősegíteni az ellenzék választási győzelmét;
- milyen amerikai kapcsolatrendszere van Bajnai Gordonnak és Ficsor Ádámnak;
- milyen módszerekkel szerzi meg és hasznosítja a választók adatait Bajnaiék cége;
- Soros György finanszírozta szervezetek is szerepet játszanak a DatAdat tevékenységében;
- az amerikai Demokrata Párt baloldali körei segítik Bajnaiék munkáját;
- milyen magyarországi cégek, sajtótermékek, influenszerek és NGO-k munkáját segíti a DatAdat;
Bajnai volt titokminiszterével gyűjti az adatokat a választókról
Már 2020 januárjában megjelentek cikkek arról, hogy milyen szerepet játszhatott a Ficsor Ádám által 2016-ban létrehozott DatAdat Professional Kft. – amelynek 2017 óta Bajnai Gordon is résztulajdonosa – a 2019-es önkormányzati választások eredményének befolyásolásában. Erről az Átlátszó is cikkezett A levitézlett óbaloldal adatbányász cégcsoportja segítette az ellenzéket a tavalyi választáson címmel.
Most az Index birtokába került egy felvétel, amin Ficsor Ádám – aki korábban Gyurcsány Ferenc kabinetfőnöke is volt, majd a titkosszolgálatokat irányító miniszter lett a Bajnai-kormányban – maga ismerte el, hogy ők segítették győzelemhez az ellenzéket egyes körzetekben és a főpolgármester-választáson is.12 kampányban dolgoztunk azon a választáson, és közülük 12 polgármester nyert– mondta a beszélgetésben Ficsor Ádám, és hangsúlyozta:
Ez nagy győzelem volt.De mit is csinál a DatAdat cégcsoport? Ficsor Ádám szavai szerint olyan rendszert építenek, ami „felismeri azokat a szavazókat, akik hajlandóak egy lépéssel közelebb lépni a kampányodhoz”.
Az egykori titokminiszter az Index birtokába került beszélgetésen elmondta, 20–30 különböző eszközt is használnak erre a hírlevelektől kezdve az online kvízeken, játékokon keresztül egészen az olyan innovatív elemekig, amelyek például „tanácsot adnak az embereknek, hogy kérjék vissza az adójukat”.