Újabb forgalmi káoszt teremthet Karácsony Gergely elutasított ötlete

A főpolgármester egy általa megrendelt kutatás sajátosan, a valósággal ellentétesen értelmezett eredményeire hivatkozva zárná el az autóforgalom elől a pesti alsó rakpart egy szakaszát. Azonban sem a szakmai szervezetek nem támogatják, sem társadalmi konszenzus nem áll az ötlet mellett.

Domján Anikó
2022. 05. 18. 6:24
null
20220419 Budapest Pesti rakpart az Erzsébet hídról Fotó: Mirkó István (MI) Magyar Nemzet Fotó: Mirkó István
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karácsony Gergely főpolgármester Facebook-oldalán tette közzé azt a furcsa bejegyzést, amelyben a Medián által végzett közvélemény-kutatásra hivatkozva ecseteli, hogy a pesti rakpart egy szakasza gyalogos sétánnyá változhat. Szerinte a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart gyalogos fejlesztését, amellyel kapcsolatban megjegyezte: „a pesti rakpart egy belvárosi szakasza teljesen gyalogos, autómentes sétánnyá változhat.”

A főpolgármester abból vonta le ezt a következtetést, hogy a válaszadóknak csupán  közel egyötöde szeretne teljesen autómentes, végig gyalogos rakpartot. A Fidesz budapesti frakciója közösségi oldalán fel is hívta a figyelmet a kutatási eredmények félreértelmezésére. Rámutattak, hogy a Karácsony Gergely által megrendelt és sajátosan értelmezett felmérés alapján a válaszadók többsége az autóforgalom megtartása mellett szavazott.

A Medián által, ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatás alapján a megkérdezettek 43 százaléka az autóforgalom megtartása mellett tette le a voksát, 32 százalékuk egy szakaszt átadna a gyalogosoknak, míg csupán 17 százalékuk adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot. Ez a Fidesz fővárosi képviselőcsoportja szerint messze van a széles körű társadalmi konszenzustól, arról nem beszélve, hogy a válaszadók 75 százaléka szavazott az részleges vagy teljes autóforgalom megtartása mellett.

A rakpart esetleges lezárásáról az Index is megkérdezte olvasóit: a portálon mintegy húszezer ember szavazott az autóforgalom teljes fenntartása mellett, nem sokkal több mint hatezer voksolt annak beszüntetéséért, míg csaknem négyezer szavazott arra, hogy egy szakasz legyen a gyalogosoké, a többi az autósoké.

Kiderült, hogy több felmérés bizonyítja Karácsony bejelentésének ellenkezőjét, és a szakma sem áll a tervei mellett: 

a Magyar Autóklub elutasítja az ötletet, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) pedig az itt működő vállalkozások érdekében indít online konzultációt. A BKIK szakemberei szerint a budapesti alsó rakpart végleges lezárása tovább ronthatja Budapest gépjárművel történő átjárhatóságát.

Megtévesztő grafikonok helyett valódi konzultációt, árokásás helyett kompromisszumokat vár a Fidesz–KDNP fővárosi frakciója a főpolgármestertől. Kiemelték azt is: Karácsony kampányígéretei ellenére továbbra is elzárkózik a széles körű társadalmi egyeztetés elől, ahhoz ragaszkodik, hogy saját vízióit kövesse a budapestiek akarata helyett. Ráadásul olyan súlyos szakmai kérdésre sem adott még megfelelő választ, hogyan oldaná meg, hogy a belvárosban élők számára ne legyen elviselhetetlen a zaj- és légszennyezés a rakpartról a belső utcákba terelt forgalom miatt. 

Borítókép: illusztráció (Fotó: Mirkó István)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.