Továbbfejlesztette a dugódíj ötletét Kanász-Nagy Máté, az LMP társelnöke, aki okoseszközök segítségével olyan intelligens dugódíjat szorgalmaz Budapesten, ami követi a kocsi mozgását. Abban az esetben pedig, ha az autós torlódásba kerül, a dugódíj mértéke is megnő, tehát magasabb összeget kellene fizetni.
− Mi is intelligens dugódíjról beszélünk, ez azt jelenti, hogy az okoseszközök tudják azt mérni, nézni, hogy ki hol használja az autót a városban, és ahol nő a dugó mértéke, egyre nagyobb a torlódás, ott fölmegy a dugódíj… Ahol torlódás van, ott viszont valóban fizetni kell. Aki pedig nem tudja megvenni ezeket az okoseszközöket, valamilyen okból nem tudja használni, az mondjuk egy havidíjat vagy átalánydíjat tud adott esetben fizetni
− vázolta elképzeléseit a Spirit FM Ökoóra című műsorában az LMP-s politikus.
Fontos megjegyezni, egy ilyen intézkedés bevezetése a Karácsony Gergely vezette fővárosban − ahol direkt idézik elő a dugókat − azt jelentené, hogy agyonadóztatnák az autóhasználókat. Miképpen a dugódíj bevezetése kapcsán a Nézőpont Intézet elemzője a Magyar Nemzet kérdésére korábban szintén rámutatott, miközben a baloldal az életminőség javítására hivatkozik, amikor a dugódíj bevezetését követeli a parlamentben, valójában csupán az autósoktól szedne be súlyos pénzeket. A dugódíj egyedüli haszna tehát, hogy a baloldali városvezetés pénzt szerezzen az emberektől.